T
Hei,
Minulla on parveke kaiteilla, joissa pylväät seisovat suoraan katolla, joka on päällystetty paksulla huopakateella ja pylväiden alla on ylimääräinen kerros läpäisyn välttämiseksi,
Pylväät ovat muutaman vuoden vanhoja ja painekyllästettyä puuta.
Nyt ne ovat alhaalla maalausta varten ja huomasin jonkin verran pientä lahovaurioita, jotka on korjattu.

Pitäisikö pylväät käsitellä jollakin kyllästys- tai lahonsuoja-aineella ennen maalausta?
Pitäisikö niiden alle laittaa jonkinlainen etäisyyslevy, kun ne asetetaan takaisin paikoilleen, ilman että se vahingoittaa huopaa?
Ne ovat kooltaan 125X125
Vinkkejä?
 
T
T turbo100 sanoi:
Hei,
Minulla on parveke, jossa on aidat ja tolpat suoraan katolla, joka on päällystetty paksulla kattohuovalla ja ylimääräisellä kerroksella tolppien alla, jotta vältytään läpivientiltä.
Tolpat ovat muutaman vuoden vanhoja ja valmistettu painekyllästetystä puusta.
Nyt ne ovat alhaalla maalausta varten ja huomasin pienen lahovaurion, joka on korjattu.

Pitäisikö tolpat asettaa johonkin kyllästys-/lahonsuoja-aineeseen ennen maalausta?
Pitäisikö olla jonkinlainen etäisyys tolppien alla, kun laittaa ne takaisin paikalleen, joka ei kuitenkaan vahingoita huopaa?
Ne ovat koko 125X125
Vinkkejä?
Mietin, pitäisikö sahata pois 2,5 cm ja ruuvata jalusta ympäriinsä - kuin hame, jonka päällä tolpat voivat levätä, jotta itse tolpan alaosa on ilmassa. Sitten voisi vain ruuvata hameosan irti ja vaihtaa tulevaisuudessa.
Hame 22x45 viistetyllä ehkä?
Mitä mieltä olette kotiasiantuntijat tästä?
 
Teurasta vanha (tai uusi) muovinen skärbräda ja sahaa suorakulmioiksi, sanotaan 100x100, jotka kiinnität keskelle jokaisen pylvään alle. Näin pylvään alapinta pysyy huomattavasti kuivempana.
 
  • Tykkään
turbo100
  • Laddar…
T
V vectrex sanoi:
Teurasta vanha (tai uusi) muovista leikkuulauta ja sahaa suorakulmioiksi, esimerkiksi 100x100, jotka kiinnität keskelle jokaisen tolpan alle. Näin tolpan alapinta pysyy huomattavasti kuivempana.
Kuulostaa järkevältä.
Minulle tuli mieleen lattialaatat muovista, niissä on ilmareiät ja ehkä toimivat hyvin etäisyyden pitämiseen.
https://www.jula.se/catalog/tradgar...golvplattor-och-plastgolv/golvplattor-019171/
Ehkä naulata sellaiset kiinni ja sahata siistiksi ympäriltä - harmi ettei ne ole mustia..
Sitten täytyy toivoa etteivät sula läpi pahvin kun on 35+ astetta ja aurinko paahtaa..
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.