2 411 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Äänieristys!
Jäsen
· stockholms län
· 9 viestiä
Meillä on ongelma, että se on erittäin äänieristämätön kerrosten välillä meidän villassa (jaamme perheen kanssa, joka asuu pohjakerroksessa). Olemme rakentaneet seinän, jossa on ovi, portaisiin, jotka johtavat alakerran eteiseen, mutta näyttää siltä, että suurin osa äänistä tulee meidän lattian kautta. En ole niin häiriintynyt askeläänistä, äänistä haluamme päästä eroon. Kun he puhuvat huoneessa alla, jossa olen, kuulen mitä he sanovat! Se ei kuulosta tölkkimäiseltä, kuten ääni tulisi ilmanvaihdon kautta, vaan kuin istuisivat viereisessä huoneessa, vaikka ääni tulee alhaalta...
Kerrosten välillä ei ole lainkaan eristystä, ja mietin, tekeekö tämä lattiastamme jättimäisen resonanssikotelon? Kaikki on puuta, sekä koolaukset että heidän sisäkatto.
Kysymys: Kuinka voin ratkaista ongelman? Täytyykö minun repiä lattiani auki ja eristää, ja jos kyllä, niin millä?
Apua!
Kerrosten välillä ei ole lainkaan eristystä, ja mietin, tekeekö tämä lattiastamme jättimäisen resonanssikotelon? Kaikki on puuta, sekä koolaukset että heidän sisäkatto.
Kysymys: Kuinka voin ratkaista ongelman? Täytyykö minun repiä lattiani auki ja eristää, ja jos kyllä, niin millä?
Apua!
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· turkiet
· 553 viestiä
Ehkä on mahdollista ruiskuttaa selluvillaeristettä alakerroksen katosta (poistaa sisäkatto keskeltä)
Jäsen
· stockholms län
· 9 viestiä
Kiitos vastauksesta! Joo, se vaikuttaa kyllä olevan ratkaisu, mutta kuinka paljon se auttaa ääntä vastaan? Eikö pitäisi olla myös jotain raskasta, kuten gips?
Jäsen
· turkiet
· 553 viestiä
Jos vertailee kovaa laatikkoa, joka on täysin tyhjä, tai laatikkoa, joka on täytetty jollain eristävällä materiaalilla, niin eron täytyy olla huomattava, vai mitäanaitis sanoi:
Joka tapauksessa se estää itseresonanssin kovassa materiaalissa ja seisovat ääniaallot (taajuudet, jotka vahvistavat itseään).
Vertaa täysin tyhjää huonetta huoneeseen, joka on sisustettu matoilla/huonekaluilla/verhoilla
Täydentäminen raskailla materiaaleilla on luonnollisesti vielä parempi.
Katsoo kun eristysyritysten verkkosivuja, he rakentavat sandwich-menetelmällä (monia kerroksia).
Sorry, mutta se ei yleensä ole rahan arvoista tehdä jälkikäteen. Laittaa puhallusvilla tai vastaavaa rakentamisvaiheessa on ihan eri asia. Ehdottomasti rahan arvoista. Materiaalit, jotka äänieristävät, pitäisi olla raskaita ja niillä on oltava matala jäykkyys, matala E-moduuli. Kivivilla toimii absorboijana tietyille taajuuksille, useimmiten korkeammille.Västerhaninge 17 sanoi:Jos vertaa kovaa laatikkoa, joka on täysin tyhjä, tai laatikkoa, joka on täytetty jollain eristävällä materiaalilla, ero on oltava merkittävä, vai mitäJos ei muuta, sitä estää itsevärähtelyä kovassa materiaalissa ja seisovia ääniaaltoja (taajuuksia, jotka vahvistavat itseään) Vertaa täysin tyhjää huonetta huoneeseen, joka on kalustettu matoilla/huonekaluilla/verhoilla
Täydennä raskailla materiaaleilla, on luonnollisestikin vielä parempi Katsoessa eristysyritysten verkkosivuja, ne rakentavat sandwich-menetelmällä (monia kerroksia)
Jäsen
· stockholms län
· 9 viestiä
jos haluaa vaimentaa tavallista puhetta ja ilmaa kantavia ääniä? Mitkä taajuudet ne ovat?anaitis sanoi:Anteeksi, mutta useimmiten ei ole rahan arvoista tehdä sitä jälkikäteen.
Eristeen lisääminen rakennusvaiheessa on aivan eri asia.
Ehdottomasti rahan arvoista.
Materiaalin, joka äänieristää, tulee olla raskasta ja sillä tulee olla alhainen jäykkyys, matala E-moduuli.
Mineraalivillaa käytetään absorboimaan tiettyjä taajuuksia, useimmiten korkeita.
Klikkaa tästä vastataksesi