Meillä on ongelma, että se on erittäin äänieristämätön kerrosten välillä meidän villassa (jaamme perheen kanssa, joka asuu pohjakerroksessa). Olemme rakentaneet seinän, jossa on ovi, portaisiin, jotka johtavat alakerran eteiseen, mutta näyttää siltä, että suurin osa äänistä tulee meidän lattian kautta. En ole niin häiriintynyt askeläänistä, äänistä haluamme päästä eroon. Kun he puhuvat huoneessa alla, jossa olen, kuulen mitä he sanovat! Se ei kuulosta tölkkimäiseltä, kuten ääni tulisi ilmanvaihdon kautta, vaan kuin istuisivat viereisessä huoneessa, vaikka ääni tulee alhaalta...

Kerrosten välillä ei ole lainkaan eristystä, ja mietin, tekeekö tämä lattiastamme jättimäisen resonanssikotelon? Kaikki on puuta, sekä koolaukset että heidän sisäkatto.

Kysymys: Kuinka voin ratkaista ongelman? Täytyykö minun repiä lattiani auki ja eristää, ja jos kyllä, niin millä?

Apua!
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä on mahdollista ruiskuttaa selluvillaeristettä alakerroksen katosta (poistaa sisäkatto keskeltä)
 
Kiitos vastauksesta! Joo, se vaikuttaa kyllä olevan ratkaisu, mutta kuinka paljon se auttaa ääntä vastaan? Eikö pitäisi olla myös jotain raskasta, kuten gips?
 
Västerhaninge 17 sanoi:
Ehkä on mahdollista puhaltaa puhallusvillaa alakerran kattoon (poistaa sisäkatto keskeltä)
Tämä auttaa valitettavasti hyvin vähän.

Kipsilevy alle tai päälle täytyy olla.
 
anaitis sanoi:
Tämä ei valitettavasti auta paljoa.

Kipsi alle tai päälle on välttämätön.
Jos vertailee kovaa laatikkoa, joka on täysin tyhjä, tai laatikkoa, joka on täytetty jollain eristävällä materiaalilla, niin eron täytyy olla huomattava, vai mitä:confused:
Joka tapauksessa se estää itseresonanssin kovassa materiaalissa ja seisovat ääniaallot (taajuudet, jotka vahvistavat itseään).
Vertaa täysin tyhjää huonetta huoneeseen, joka on sisustettu matoilla/huonekaluilla/verhoilla;)

Täydentäminen raskailla materiaaleilla on luonnollisesti vielä parempi.

Katsoo kun eristysyritysten verkkosivuja, he rakentavat sandwich-menetelmällä (monia kerroksia).
 
Västerhaninge 17 sanoi:
Jos vertaa kovaa laatikkoa, joka on täysin tyhjä, tai laatikkoa, joka on täytetty jollain eristävällä materiaalilla, ero on oltava merkittävä, vai mitä:confused: Jos ei muuta, sitä estää itsevärähtelyä kovassa materiaalissa ja seisovia ääniaaltoja (taajuuksia, jotka vahvistavat itseään) Vertaa täysin tyhjää huonetta huoneeseen, joka on kalustettu matoilla/huonekaluilla/verhoilla;) Täydennä raskailla materiaaleilla, on luonnollisestikin vielä parempi Katsoessa eristysyritysten verkkosivuja, ne rakentavat sandwich-menetelmällä (monia kerroksia)
Sorry, mutta se ei yleensä ole rahan arvoista tehdä jälkikäteen. Laittaa puhallusvilla tai vastaavaa rakentamisvaiheessa on ihan eri asia. Ehdottomasti rahan arvoista. Materiaalit, jotka äänieristävät, pitäisi olla raskaita ja niillä on oltava matala jäykkyys, matala E-moduuli. Kivivilla toimii absorboijana tietyille taajuuksille, useimmiten korkeammille.
 
anaitis sanoi:
Anteeksi, mutta useimmiten ei ole rahan arvoista tehdä sitä jälkikäteen.
Eristeen lisääminen rakennusvaiheessa on aivan eri asia.
Ehdottomasti rahan arvoista.

Materiaalin, joka äänieristää, tulee olla raskasta ja sillä tulee olla alhainen jäykkyys, matala E-moduuli.
Mineraalivillaa käytetään absorboimaan tiettyjä taajuuksia, useimmiten korkeita.
jos haluaa vaimentaa tavallista puhetta ja ilmaa kantavia ääniä? Mitkä taajuudet ne ovat?
 
byggelibygga sanoi:
jos haluaa vaimentaa tavallista puhetta ja ilmamelua? Mitkä taajuudet ne ovat?
Puhe on suht matalataajuista. Riippuu luonnollisesti henkilöstä ja sukupuolesta, mutta noin yleisesti.

Ilmamelu voi olla millä taajuudella tahansa!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.