Rakennan rinteetalon ja aion tehdä kotiteatterihuoneen rinnekerrokseen. Ajattelin aluksi eristää huoneen, mutta nyt käytän isoleca-harkkoja enkä voi eristää kosteusongelmien takia. Vai voinko? Ajatukseni oli kaksoisrunko niin, että kotiteatterihuoneen seinä ei ole fyysisessä yhteydessä leca-seinään ja sitten laittaa eristys väliin + kaksinkertaiset kipsilevyt. :-/
Vinkkejä, vinkkejä..

galleri.php

Draven sanoi:
Bygger sluttningsvilla och tänker ha ett biorum i sluttningsvåningen. Tänkte först isolera rummet men nu ska jag ha isoleca block och kan då inte isolera av fuktskäl. Eller ? Min tanke var att jag skulle dubbelregla så att biorumsväggen inte har någon fysisk kontakt med leca väggen och sen ha isolering i mellan + dubbla gipsskivor.  :-/
Tips tips..

[bild]
Använd 45 mm isolering så skall det inte vara några våldsamma bekymmer. Eller så isolerar du bara 50% av vägghöjden det räcker för att ta hand om de inre resonanserna i väggen.

Ecophone panelen har du den för att få LEDE system eller?

Skulle nog skissa på en ljudfälla vid ventilationen också, om du tänkte dra på ordentligt menar jag....
Kommer du köra flera surround högtalare än 2 i systemet? bara som en fråga sådär?

Personligen skulle jag om jag fick bestämma kanske hitta något diffuserande till bakväggen också. Och kasnke ännu seriösare membranabsorbenter på sidoväggarna tok proffsigt...

Snygg skiss förresten....Men vad har du för tak höjd?
Intresserad som man är:-)

45 mm eristys ja ilmarako tarkoitat, miltä seinäsi olisi näyttänyt?
Isoleca-ilmarako-45mm-kipsilevy?

Eräs kaveri, joka myy isoleca-lohkoja, ei ymmärtänyt, miksi haluaisin eristää lisää, ja mainitsi, että kosteusriski kasvaa huomattavasti, joten kysymys on, miten pitäisi edetä...
Olisi hyvä pystyä kuuntelemaan huoneessa ja sen ulkopuolella ennen kuin se on rakennettu.. :-/

Katto on 2,4 m, ja ajattelin laittaa echo-katon (sain käsiini todella kivan excel-taulukon, johon vain syötetään huoneen mitat saadakseen hyvän taajuuskäyrän). Ja paneeli elokuvakangasta vasten on vaimennusta varten ja ulottuu 1 m kummallekin puolelle, jotta etukaiuttimet sisältyvät.
Siellä missä venttiili menee ulos, lähimmällä naapurilla on yli 300 m sinne   ;D .
Tulen saamaan 4 surround-kaiutinta, sain käsiini parit Plackpearlit, jotka sopivat erinomaisesti minun tapauksessani ;D .

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.