Minulla on tänään ongelma, että ääni (puhe, musiikki, jne.) kuuluu kerrosten välillä talossani, 1-kerroksinen kellarilla. Lattiarunko noin 200 mm, puulattia lattialla ja katossa puupaneeli ja osa kipsistä.

Onko jollakin vinkkiä, miten voisin täydentää kellarikerroksen kattoa vähentääkseni äänitasoa? Kipsilevyt, äänieristyslevyt jne., kattokorkeus on tänään 2,09 m, voin ottaa noin 4 cm.

Kiitollinen kaikista vinkeistä ja ideoista.

Minulla on vähän sama ongelma, mutta haluan estää äänien kulun ylempään kerrokseen. Ajattelen eristää välipohjan kivivillalla, sitten harvarimoitus ja kipsilevy sen päälle. Olen kuitenkin hieman huolissani huonekorkeudesta, koska kyseessä on olohuone. Mieluiten laittaisin kaksinkertaisen kipsilevyn.

Äänenvaimennuksessa on kyse painosta, jos olen ymmärtänyt oikein.

Kannattaa mieluiten rakentaa alakatto, joka roikkuu "mjuka stag" nykyisestä katosta. Päällystä se kaksinkertaisilla kipsilevyillä. Mineraalivilla voidaan asentaa, mutta se vaikuttaa hyvin marginaalisesti äänen eristämiseen.

anaitis sanoi:
On parasta rakentaa alakatto, joka roikkuu "pehmeissä kannakoissa" olemassa olevasta katosta. Peitä se kaksinkertaisella kipsilevykerroksella. Mineraalivilla voidaan asentaa, mutta se vaikuttaa erittäin vähän äänieristykseen.
Olen samaa mieltä kaikesta tässä paitsi mineraalivillasta, tiivistä kivivillalla joka mainittiin aikaisemmin, se toimii hyvin.

OskarJansson sanoi:
Samaa mieltä kaikesta paitsi mineraalivillasta, tiivistä kivivillalla kuten yllä todettu, se toimii hyvin.
Tiivistää pitäisi, mutta tiivistysmassalla - kaikki aukot täytyy olla täysin tiiviitä. Minullen ei tee haittaa, mutta saa paremman vaikutuksen jos käyttää rahaa kipsiin!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.