Minulla on mökki maalla, todennäköisesti rakennettu 70-luvun lopulla, jossa puolet on eristetty ja sisustettu ja toinen puoli toimii varastona (erillinen sisäänkäynti). Koska minulla on runsaasti muuta varastotilaa, ajattelin purkaa väliseinän ja sisustaa koko mökin. Mökkiä käytetään lapsille ylimääräisenä leikkihuoneena sekä vierastupana kesällä. Ehkä siitä voi tulla lasten "makuuhuone" kun he ovat vähän vanhempia. Talvella se on kylmillään ja lämmitetään silloin tällöin.

Sisustetussa osassa on tapetti/kangas suoraan (luulen) 6mm levyn päällä seinissä. Mietin, pääsenkö helpommalla hankkimalla saman paksuisia levyjä (onko niitä?) ja vain jatkamalla rakentamista (uudelleen tapetointi/maalaus on tietenkin tarpeen)? Vai pitäisikö minun purkaa kaikki ja tehdä seinät uudelleen? Mikä materiaali siinä tapauksessa, toimiiko kipsilevy, jos se ei ole lämmitetty?

Keskity tarkoituksenani on tehdä se mahdollisimman halvaksi ja yksinkertaiseksi, eikä viimeistelylle ole suuria vaatimuksia.

Viimeksi muokattu:
Kipsiä voi käyttää ilman lämmitystä, mutta se on ehkä hieman herkkä kosteudelle. Henkilökohtaisesti mielestäni kipsilevyt eivät sovi rustiikkisempaan ympäristöön. 6 mm levyjä on yhä saatavilla. En kuitenkaan tiedä, missä muodoissa niitä on. Hyvä vaihtoehto on 7 mm männyn vaneri, joka vain valkovahataan. Paras on levymateriaali, jolla on luonnollinen hygroskooppinen kyky.

• Tykkään
beerfueled
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.