3 043 lukukertaa ·
39 vastausta
3k lukukertaa
39 vastausta
Altankjol, smidig borttagning/ditsättning av planka? (Bild)
B
breakman
Harrastajasähköasentaja
· Västernorrland
· 1 896 viestiä
breakman
Harrastajasähköasentaja
- Västernorrland
- 1 896 viestiä
Jos pidät venevarusteista, niissä on usein kaksinkertaisesti saranoituja pöytälevyjä huonekaluissa, jotta mikään ei ulkone, esim. upotettu pöytälevyyn, jonka halutaan voida taittaa 180 astetta (sama SJ-junan pöydissä).P Paxman sanoi:Kiitos kaikista luovista ehdotuksista tässä ketjussa! Rakastan todella foorumeja tässä suhteessa, esität kysymyksen ja saat paljon erilaisia ehdotuksia/vastauksia, jotka voit ottaa mukaasi. Joskus löytää etsimänsä ratkaisun ja joskus asioita, joita voi käyttää muissa asioissa.
Luulen, että alan lähestyä sitä ratkaisua, jota olen ajatellut mutta en ole pystynyt määrittelemään. Se kallistuu kohti tappia oikealla lyhyellä päädyllä, koska kaikki on helppo saada linjaan. Kiinnittääkseni vasemman pään ja lukitakseni lankun, yritän löytää jotain tällaista:
[kuva]
Tätä kutsutaan "kvartsvarvslås", eli lukko, joka käännetään neljäs osa kierroksesta lukitakseen ja avatakseen. Täytyy vain löytää oikean kokoinen ja "oikean" tyyppisellä kahvalla. Mieluiten haluaisin löytää sellaisen, jossa on veneissä yleisesti käytetty kahva, eli sellainen, joka on upotettu kun sitä ei käytetä. Meillä on muutamia luukkuja terassilla, joissa olen käyttänyt tätä mallia:
[kuva]
En pidä ulkonevista asioista terassin päällä/ympärillä. Liikutaan paljain jaloin, ohuissa löysissä vaatteissa ja paljain säärin...eikä halua vaarantaa kiinni jäämistä tai hankausta.
Sielläkään ei haluta mitään epätasaisuutta pintaan.
Sinun ei tarvitse ottaa lautaa pois, vain taittaa se täysin auki, jotta aukko on vapaa (jos se toimii).
Sitten voi lukita jotain viistomaisella sivulla, ehkä upotettu lyhyt mutta paksu ruuvi, jossa on karkeat kierteet, jotka eivät menetä otettaan niin paljon (muutenhan voi lisätä uutta puuta 20 vuoden kuluttua, jos kierteen kuluminen).
Kyllä, sellaisia olen käsitellyt juuri venepöydän kohdalla! Se voisi todellakin olla vaihtoehto upottaa oikean puolen laudan sisäpuolelle, jos haluan tehdä siitä vielä monimutkaisemman. 😁 Jos vain saan vasemman puolen lukituksen kohdilleen, harkitsen saranat tai tapin. 👍
Ah Ok, vaikea tietää mitä tarkalleen etsit; Yksinkertainen, Hieno, Piilotettu, Ei ulkoneva, Ei Overkill, tarkat etäisyydet lankkujen välillä, ei vaadi Työkaluja, Tyylikäs/Monimutkainen jne.
Sitten se voi olla vain 2kpl tällaisia + se upotettu kahva, jota itse mietit.
https://www.motonet.se/produkt/pisl...EUkU6l5IxtL56-w1WM4CerFwzvJhnQtsaAqh9EALw_wcB
Sitten se voi olla vain 2kpl tällaisia + se upotettu kahva, jota itse mietit.
https://www.motonet.se/produkt/pisl...EUkU6l5IxtL56-w1WM4CerFwzvJhnQtsaAqh9EALw_wcB
Sinä, ne eivät olleet ollenkaan huonoja! Pitäisi kyllä pystyä kiinnittämään hondelarna tolppien sivuille ja handelarna irrotettavaan lautaan. 👍 Täytyy vain tarkistaa, että letkulla on tarpeeksi tilaa...se tulee ulos melko lähellä vasenta tolppaa suodatinpumpun sijoittelun vuoksi...eikä sitä voi siirtää.
Jäsen
· Blekinge
· 12 497 viestiä
Ne ruostuvat nopeasti.
Klikkaa tästä vastataksesi