1 957 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
220 c24 sääntöjä, kuinka tarkasti oksia tulisi välttää?
Aion vahvistaa kattotuoleja lisäämällä 45x220 hanniskantoja.
Olen etsimässä puutavaraa ja löydän enimmäkseen sellaista, jossa on paljon oksia ja pieniä halkeamia.
Heikentääkö puuta suuret määrät oksia?
Heikentääkö sitä ulkona olemista minimikatoksen alla?
Olen etsimässä puutavaraa ja löydän enimmäkseen sellaista, jossa on paljon oksia ja pieniä halkeamia.
Heikentääkö puuta suuret määrät oksia?
Heikentääkö sitä ulkona olemista minimikatoksen alla?
Katso, mikä luokitus puutavaralla on, c24 tai 30 on suositeltavaa kantaviin rakenteisiin...
https://woody.se/hus-bygg/traprodukter/konstruktionsvirke/45x220-k-virke-c30-gran
https://woody.se/hus-bygg/traprodukter/konstruktionsvirke/45x220-k-virke-c30-gran
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 428 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 428 viestiä
Koska K-puutavara on yksinomaan kuusta Ruotsissa, niin useimmiten siinä on sekä ydin että oksia suuremmissa mitoissa. Osta ne, jotka näyttävät suorilta ja ilman muita suurempia vikoja, niin ei ole paljon muuta tehtävissä, oksattomuutta voit unohtaa.
Jäsen
· Stockholm
· 4 636 viestiä
Tismalleen, joskus tuntuu kuin olisivat ottaneet huonointa puutavaraa ja luokitelleet vain siksi, että se on tarpeeksi vahvaa.Rickard.ag sanoi:
Kun olen rakentanut kattotuoleja, olen valinnut itse, vähän oksia, tiheät vuosirenkaat ja suora.
6-kulmaisessa tornissani yksi kattopalkki 45x220 on vähintään 270 vuotta vanha.... niin hemmetin painava, liioittelua kattopalkkeihin, melkein hukkaa......
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 428 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 428 viestiä
Mitä olen ymmärtänyt, meillä ei yksinkertaisesti ole mitään parempaa vaihtoehtoa kuin kuusi täällä maassamme, Oksaton mänty ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto ja oksainen mänty on ilmeisesti huonompi.Workingclasshero sanoi:
Aivan, joskus tuntuu siltä, että ne ovat ottaneet huonointa puutavaraa ja luokitelleet vain koska se on tarpeeksi vahva.
Kun olen rakentanut kattotuoleja, olen valinnut itse, vähän oksia, tiheät vuosirenkaat ja suora.
Kuusikulmaisessa tornissani yksi parruista on 45x220 vähintään 270 vuotta vanha.... niin pirun painava, liikaa käytetty kattoparreihin, melkein tuhlausta......
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tiheä, suorakasvuinen ja oksaton antaa parhaan tuloksen. C 24 ei saa sisältää niin paljon suuria oksia, koska sen pitää olla otettu paremmasta, visuaalisesti lajitellusta puutavarasta. Vaihtoehtoisesti voi käyttää ulkoverhousta norrländsk gran ja ruuviliimaa. Hanbjälkar koostuivat ennen melkein aina tuplalankuista väliosalla. Hanbjälkar ovat alttiina vetovoimille, mikä voi olla hyvä ottaa huomioon.
Klikkaa tästä vastataksesi