Terve

Otsikko kertoo jo aika paljon, mutta,

Aion tilata mittatilaustyönä peililasit kooltaan 160x100 ja peililasin ympärille liimaan koristeelliset listat, vähän kuten liitetyssä kuvassa, kuinka paksuista peililasia teidän mielestä pitäisi olla? 4 mm vai 6 mm, tai jopa 8 mm? "Kehyksellä" ei ole mitään tekemistä peilin kanssa paitsi että se toimii koristeena.

Pitäisikö minun käyttää kiinnitykseen asennusliimaa tai jotain muuta ripustaakseni peilit? Ja pitäisikö peilit olla raakaleikattuja vai jollain tavalla reunahiottuja?

Kiitos avusta. :D

• Suuri peili, jonka ympärillä on koristeellinen kehys, heijastaa valkoisia kaappeja ja ruskeita verhoja huoneessa, jossa on pehmeä jakkara.
4 mm peililasi mielestäni riittää. Jos niillä ei ole mitään kantavaa, turvallisuus- tai suojatoimintoa.
(Ne ovat yksinkertaisesti vain seinää vasten?)
Ja jos listat, kuten niiden pitäisi, ulottuvat peilin reunan yli, peilien reunoja ei tarvitse käsitellä erityisesti. Näin siis:
Peililasin kulmakaavio, jossa lista peittää osan peilin reunasta varmistaakseen, ettei sen reunoja tarvitse erityisesti käsitellä.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Jos niillä ei ole kantavaa, turvallisuus- tai suojatoimintoa.
Kysymys onkin sitten, sijoitetaanko 160 cm korkeat peilit siten, että niiden alareuna on alle 60 cm lattiasta. Jos ne ovat alempana, pitäisi varmasti käyttää turvalasia tai laminoitua lasia onnettomuusriskin vähentämiseksi.

Jos ne kiinnitetään listoilla, kuten KoW piirsi, ehkei laseja tarvitse liimata. Mitä varmasti arvostetaan sinä päivänä, kun ne on poistettava.

• Tykkään
KnockOnWood
  • Laddar…
Ohuempi painaa vähemmän, joten 4 mm.

Liimaus on varmasti riittävä, mutta minä asentaisin sen kiinnikkeillä ylä- ja alareunaan ja sitten peittäisin kiinnikkeet kehyksellä/listalla.

BirgitS BirgitS sanoi:
Kysymys on siitä, tulisiko 160 cm korkeiden peilien sijoittaa siten, että niiden alareuna on alle 60 cm lattian yläpuolella. Jos ne ovat alempana, niiden tulisi olla turvalasia tai laminoitua lasia onnettomuusriskin vähentämiseksi.
Se onkin ajatus!
Kuinka suuri on riski, että joku napero heittää rakennuspalikoita tai kompastuu peililasiin?

Miksi ylipäätään halutaan niin paljon peilejä makuuhuoneeseen (kuten oletan)?
Narsismi/itsensä ihaileminen :thinking:

4 mm peililasi mielestäni riittää. Jos niillä ei ole mitään kantavaa, turvallisuus- tai suojaustoimintoa. (Ne ovat kai yksinkertaisesti vain seinää vasten?) Ja jos listat, kuten niiden pitäisi, uraavat peilireunan yli, peilien reunoja ei tarvitse käsitellä mitenkään erityisesti. Näin siis: [kuva]
Kyllä, jos olen ymmärtänyt sinut oikein, niin juuri noin olen ajatellut. Katso liitetty kuva koristelistasta, jonka luultavasti laitan peililasin ympäri.

• Kohokuvioinen valkoinen koristelista, jota käytetään mahdollisesti peililasin ympärillä.
BirgitS BirgitS sanoi:
Kysymys on, pitäisikö 160 cm korkeat peilit sijoittaa siten, että alareuna on alle 60 cm lattiasta. Jos ne ovat alempana, niiden pitäisi olla turvalasia tai laminoitua lasia onnettomuusriskin vähentämiseksi.

Jos ne on kiinnitetty yllä olevan KoW:n piirtämällä tavalla, lasit eivät tarvitse liimausta. Tämä varmasti arvostetaan sinä päivänä, kun ne täytyy poistaa.
Hmm, juuri nyt olen ajatellut, että peililasien alareuna "päättyy" 55 cm lattialta, ja siellä olisi myös koristelista, joka on leveydeltään 15.5 cm. Olin ajatellut liimata koristelistat ympäri, tiiviisti peilien ympärille, mutta tämä ei tuo muuta kuin pelkkää koristelua.

Rabbithole Johannes Carlsson sanoi:
Ohuempi painaa vähemmän, joten 4mm.

Liimaa ne varmasti, mutta asennan ne kiinnikkeillä ylä- ja alareunaan ja sitten peitän kiinnikkeet kehyksellä/listalla
Onko sinulla vinkkejä, mitkä kiinnikkeet ovat hyviä tähän tarkoitukseen? :)

Se onkin ajatus!
Kuinka suuri on riski, että joku lapsi heittää rakennuspalikoita tai kompastuu peililasiin?

Miksi ylipäätään haluaisi niin paljon peilejä makuuhuoneeseen (olen olettanut, että se on makuuhuone)?
Narsismi/itsepeilailu :thinking:
Mahdollisuus on melko pieni, koska täällä harvoin on lapsia. :crysmile: Sitten spoileriisi liittyen, peilit on tarkoitus sijoittaa 5 metrin pituisen käytävän seinälle. Seinä täytyy täyttää, ja vaihtoehtoina oli kolme suurta taulua tai kolme suurta peililasia koristelistoilla ympärillä, ja siitä tuli suuret peililasit yksinkertaisesti kustannuskysymyksen vuoksi. :crysmile:

Viimeksi muokattu:
Muuten, vielä yksi kysymys, mikä mielestänne on "kohtuullinen" hinta 4mm peililasille, jonka mitat ovat 160x100cm?

F filip01 sanoi:
Seinä tarvitsee täyttöä ja vaihtoehdot olivat kolme suurta taulua tai kolme suurta peililasia
Tuota en ymmärrä.
Voi myös olla rentouttavaa olla rauhallinen pinta, johon voi lepuuttaa silmiään.
Mutta se on sinun asiasi.
F filip01 sanoi:
Katso liitteenä oleva kuva koristelistasta, joka minulla luultavasti on peililasin ympärillä.
En näe listassa uraa, jossa lasin reuna voidaan piilottaa.
Mutta ehkä aiot urittaa sen itse?

Ajattelin tavallista peilinpidikettä tai yksinkertaista tuplataivutettua levyä.

Hinta pitäisi olla 600-800:- per m2, joten 960-1280 +- vähän on varmaan kohtuullista.

Rabbithole Johannes Carlsson sanoi:
Ajattelin tavallista peilinpidikettä tai yksinkertaista taivutettua levyä.

Hinta pitäisi olla 600-800:- per m2, joten 960-1280 +- vähän on kohtuullinen
Sain tarjouksen 2850 kr, ja se kuulostaa kohtuulliselta numeroidesi mukaan :D. Kiitos. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.