901 lukukertaa ·
2 vastausta
901 lukukertaa
2 vastausta
15 mm sponttaamaton lastulevy lattiaan?
Rakennan uutta, mutta suurimmaksi osaksi uudelleenkäytetyistä materiaaleista
Se vaatii kuitenkin joskus erityisratkaisuja...
Nyt olen saanut 90 kpl lastulevyjä, jotka ovat 340 cm pitkiä ja 41 cm leveitä. Mihin niitä alun perin käytettiin, on tuntematonta. Mutta 125 m2 ilmaiseksi on aina mukavaa.
Joten, mikä voisi olla paras käyttötarkoitus?
1. Pystyttää lisätukia lattiarakenteeseen ja käyttää lattialastulevynä? Kuitenkin ilman ponttia, kuten sanottu. Mutta jos laitan tukirakenteet niin, että kaikki reunat voidaan ruuvata, niin pitäisi kai toimia?
Olin ajatellut laittaa paksumman parkettilattian päälle.
Olen kyllä ajatellut lattialämmitystä ja voisin ehkä leikata suikaleita ja laittaa lastulevyjen päälle, jotta voin sijoittaa lämmitysputket väliin?
2. Käyttääkö raakapontin sijaan? Alun perin olin suunnitellut käyttää aluskatteen välillä peltikaton ja eristyksen kanssa. Vaikka lastulevy ei ehkä ole paras vaihtoehto, niin pitäisikö sen toimia?
3. Rakentaa tekninen kerros ulkoseinien sisäpuolelle ja käyttää levyjä seinissä ja sitten kipsilevy?
4. Rakentaa sisäseiniä 45x45 cc 41-ish ja käyttää levyjä pystysuunnassa (sitten kipsilevyn kanssa. Vaihtoehtoisesti pystyttää cc 60 ja asentaa levyt vaakasuunnassa?
Mitä ajattelette luovat rakentajat, joilla on enemmän kokemusta?
Se vaatii kuitenkin joskus erityisratkaisuja...
Nyt olen saanut 90 kpl lastulevyjä, jotka ovat 340 cm pitkiä ja 41 cm leveitä. Mihin niitä alun perin käytettiin, on tuntematonta. Mutta 125 m2 ilmaiseksi on aina mukavaa.
Joten, mikä voisi olla paras käyttötarkoitus?
1. Pystyttää lisätukia lattiarakenteeseen ja käyttää lattialastulevynä? Kuitenkin ilman ponttia, kuten sanottu. Mutta jos laitan tukirakenteet niin, että kaikki reunat voidaan ruuvata, niin pitäisi kai toimia?
Olin ajatellut laittaa paksumman parkettilattian päälle.
Olen kyllä ajatellut lattialämmitystä ja voisin ehkä leikata suikaleita ja laittaa lastulevyjen päälle, jotta voin sijoittaa lämmitysputket väliin?
2. Käyttääkö raakapontin sijaan? Alun perin olin suunnitellut käyttää aluskatteen välillä peltikaton ja eristyksen kanssa. Vaikka lastulevy ei ehkä ole paras vaihtoehto, niin pitäisikö sen toimia?
3. Rakentaa tekninen kerros ulkoseinien sisäpuolelle ja käyttää levyjä seinissä ja sitten kipsilevy?
4. Rakentaa sisäseiniä 45x45 cc 41-ish ja käyttää levyjä pystysuunnassa (sitten kipsilevyn kanssa. Vaihtoehtoisesti pystyttää cc 60 ja asentaa levyt vaakasuunnassa?
Mitä ajattelette luovat rakentajat, joilla on enemmän kokemusta?
Klikkaa tästä vastataksesi