Rakensimme puolitoistakerroksisen talon tammikuussa 2019, joka valmistui täysin kesäkuussa. Olen nyt sisustamassa yläkertaa ja tässä yhteydessä minulla on pieni ongelma. Kun yläkerrassa on oltava kylpyhuone, minun on täydennettävä uusilla 45x220 C24 koolinkeilla, jotta saan CC30 juuri siihen paikkaan, missä kylpyhuoneen on oltava. Ongelma on, että uudet 45x220 koolingit, jotka olen asentanut paikoilleen, ovat korkeammat kuin olemassa olevat, jotka ovat olleet paikoillaan pian vuoden. Nykyiset ovat jopa 10 mm matalampia (noin 210 mm). Tämä aiheuttaa ongelman, kun laitan lastulevyn tähän, miten tämä tulisi ratkaista parhaiten? Pitäisikö minun höylätä uudet niin, että ne ovat samalla tasolla vai mitä pitäisi tehdä? Mainitsemisen arvoista on, että kyseessä on täsmälleen sama puutavara (SCA 45x220 C24 G4-2).

Höylääminen on typerää, koska uudet tukipuut myös kuivuvat ja kutistuvat.
Sinun täytyy yksinkertaisesti odottaa, kunnes ne ovat kuivuneet. Onneksi puutavara kuivuu parhaiten talvella.

useless useless sanoi:
Höylätäminen on typerää, koska uudet sääntölistat myös kuivuvat ja kutistuvat.
Pitää vain odottaa, että ne kuivuvat. Onneksi puutavara kuivuu parhaiten talvella.
Ajatus on käynyt minunkin mielessä.. Kuitenkin tuntuu ikävältä odottaa, kun olemme jo aloittaneet projektin. Tilattu portaat, LVI-urakoitsija jne. Kuinka kauan täytyy odottaa? Haluaisin voida laittaa päälle lattialevyt, jotta voisi ottaa tikkaita ja eristää harjaan asti. Täytyy ehkä ostaa kosteusmittari.. :thinking:

Paras vastaus

Ei mitään ongelmaa höylätä niitä kunhan liimaat ja ruuvaat lattialevyt kunnolla. Se, että ne kutistuvat myöhemmin, ei tule vaikuttamaan.

• Tykkään
HomeboY
  • Laddar…
S sixten88 sanoi:
Ei ole mitään ongelmaa höylätä niitä alas, kunhan liimaat ja kiinnität lattialevyt kunnolla. Niiden myöhempi kutistuminen ei tule vaikuttamaan.
Kiitos vastauksestasi. Näyttää siltä, että höylääminen on paras ratkaisu tässä vaiheessa. Olen huomannut, että ei ole vain uusia palkkeja, jotka ovat korkeampia, sillä kattotuolit eroavat myös muista välikerrostuista. Golvin asentaminen olisi muuten vaikeaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.