Yksi palkki asetetaan taloa pitkin, ja ulommaisena tulisi olla kolme pilari, jotka pitävät pitkää palkkia ylhäällä
Mutta haluan upottaa yhden tai kaksi porrasaskelmaa niin, että ne alkavat ennen.
Silloin minun täytyy leikata ulommaista palkkia ja siirtää se hieman sisäpuolelle.
Mutta tarvitseeko minun silloin myös kaksi pilari siihen? vai voiko tämän ratkaista muuten?
Kuinka pitkä matka on alhaalta vasemmasta nurkasta siihen kohtaan, missä portaat alkavat? Eli etäisyys kahden uloimman lyhyen lattian kannattajan välillä. Ajattelen, että voisit asettaa yksittäisen peruspilarin siihen nurkkaan, mutta siten, että pilarin päällä oleva alusta voi tukea sekä ulomman kannattajan että sen, joka kulkee portaiden vasenta puolta.
Se ei ole montaa cm. Pitäisi olla pylväs ylhäällä jokaisessa plintissä yksinkertaisempaa kattoa varten. Joten vasemmalle vain yksi tolppa 95x95 mahtuu.
On muita, jotka ovat parempia tässä, itse olen hyvä lujuusopissa mutta en rakennusnormeissa.
Mutta katsoessa Träguiden-taulukoita lattian palkistosta (https://www.traguiden.se/konstrukti...golvbjalkar-av-konstruktionsvirke-i-ett-fack/) niin pienin jänneväli taulukossa on 3,0 m. Voidaan laskea taaksepäin siitä ja jos halutaan saada sama taipuma pistemassalla ja jännevälillä 2,0 m niin tarvitaan vähintään 145x45 C14. Jos lasketaan vain tasaisella kuormalla, voidaan päästä 45x120 C24.
Oletan kuvauksestasi, että kyseessä on eristämätön tapaus. Muuten se on myös tekijä, kun määritetään palkiston korkeus.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.