Hej vad är det för tapet som vi har nedan i huset vi flyttar in i augusti, går det att avgöra genom bilderna?
Tänkte bredspackla över tapeterna innan målning men testade att dra lite i trådarna i sidled och de lossnade rätt bra så det känns som om det är lättare att ta bort så mycket som möjligt innan man spacklar! Kanske är det t.o.m. möjligt att få bort alltihop?
Får inte huset förrän i augusti men vi har tight med tid för renovering innan vi måste flytta in så vill vara maximalt förberedd :wow:
Tänkte bredspackla över tapeterna innan målning men testade att dra lite i trådarna i sidled och de lossnade rätt bra så det känns som om det är lättare att ta bort så mycket som möjligt innan man spacklar! Kanske är det t.o.m. möjligt att få bort alltihop?
Får inte huset förrän i augusti men vi har tight med tid för renovering innan vi måste flytta in så vill vara maximalt förberedd :wow:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som samma tapet vi hade. Det var inga problem att dra bort hela tapeten. Nu var den ju också målad så det kanske bidrog till att vi kunde få loss den i stora stycken utan att den gick sönder men i värsta fall får du väl ånga bort den.
Sjögrästapet tror jag den kallas. som ovanstående skriver är den väldigt lätt att riva när den är målad.omålad brukar den dessvärre vara eb mardröm att riva. släpper tråd för tråd och vill gärna lämna ett tunt lager papper kvar på väggen.
Men bort bör den, skulle rekommendera att antingen limma eller måla den vid rivning.
Beroende på vad det är för väggar under
Men bort bör den, skulle rekommendera att antingen limma eller måla den vid rivning.
Beroende på vad det är för väggar under
Ser ut som en Kinnasand novalintapet, har ni tur går det att riva bort det yttersta lagrat då "ska" vara spaltbara dvs tapeten består av två lager papper varvid det understa ska sitta kvar men verkligheten är sällan sådan. I mitt jobb dyker denna tapet upp ibland och då grundar jag den med en alkydgrund och bredspacklar.
Kinnasand säger jag oxå.
Klicka här för att svara