Det er tilsyneladende sådan for alle fans af Ytong, at selskabet er gået konkurs i denne uge. Hvad der sker herefter kan man spekulere i, men der findes et alternativ ved navn HH Celcon, som i princippet er det samme og er bedre rustet. Desuden har de taget markedsandele fra Ytong de senere år pga. billigere produkt. Hvad der sker nu er, at der bliver mindre konkurrence, og dermed kan prisen sandsynligvis stige. :-/
 
Hvor fandtes det at læse ???
Antager at det bare var "svenska" ytong


Said
 
Det fandtes ikke at læse, ifølge HHCelcon skete det i tirsdags, men det bliver vel offentligt inden længe. Det ville overraske mig, hvis det gjaldt hele koncernen, hvorfor jeg tror, de snart er på banen igen. Det er dog ikke helt godt, at der bliver et hul, eftersom disse begges konkurrence holder prisniveauet i skak. Det er vel dog en del eksport til fx Polen, som bliver ramt nu.
 
Polen producerer deres egen Ytong, og de har, så vidt jeg ved, ingen kontakt med svenske Ytong.

/Jörgen
 
Jeg har også hørt, at de er gået konkurs, men Ytong er vel et varemærke, virksomheden hedder vel Yxhult??
 
AB Ytonghus
Yxhult      69283      Kumla      019-586000      556047-8348      Avreg.

Tjenestemandsklubben Ved Ytong AB
69200      Kumla            875700-3481      Avreg.


Kilde: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1479&previousRenderType=1

Det synes dog at være ældre konkurser, søger man på ytong og konkurs det seneste år, så får man ikke noget op.  

Disse er ikke gået konkurs:
Ytong AB
Box 80/Plena Ab/ 70141 Örebro 019-6119980 556445-4741
Ytong Montage AB
69283 Kumla 019-586000 556042-7444
 
Hej!

For at ændre diskussionen:

Yxhult AB, der producerer Ytong, er sat i konkurs den 27/1 2004. Omsætningen er blevet halveret på 2 år, og det klarer nok ingen virksomhed, medmindre man skærer kraftigt ned. Glimstedt Advokatbyrå håndterer sagen. 186 ansatte berøres.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.