Hej allesammen

Sidder og projekterer en villa for en privatkunde.

Er der nogen, der har tips til en god ydervægskonstruktion, der er billig og hurtig at montere.
Det, der er bestemt, er følgende:
-Udvendig puds type Sto-system på 50 cellplast
-GNU-skive
-Bærende konstruktion samt isolering (det er her, problemet sidder)
-Folie
-28x70 forskalling (installationsplads til el)
-12 mm krydsfiner
-13 mm gips

Har overvejelser om at bruge Swelite masonitregel. Ulempen er, at man skal isolere 3 gange, da isoleringsbredden ikke stemmer ved kant og flænse.

Også Gyprocs Thermonomic system med bærende ydervægskonstruktion med stålregel er blevet overvejet. Men her tror jeg, at der kan opstå problemer med kuldebro og kondens, hvis man slår hul på folien.

Er der nogen, der har prøvet Besta-bjælken (cellplaster blokke, der monteres som tømmer)???

Taknemmelig for svar
 
Tak for indlægget. Har du en god fabrikant at anbefale?

Havde også tænkt på følgende konstruktion.

Puds
50 mm cellplast
Gnu
45x220 regel med isolering
folie
28x70 løs panel
12 mm plyfa
13 mm gips

Kuldebro tænker du sikkert. Det er her, 50 mm cellplast på gnu'en kommer ind i billedet.
 
M
Hvorfor ikke bruge færdige vægge fra Finja beton.
Det skal vi gøre, de er jo pudset pænt og jævnt på ydersiden, og indersiden er enten glat beton eller reglar, som man selv fastgør gipsen på. De rejser huset for dig på en dag, og ingen skimmel trives.
Carina
 
Tak for indlægget

Spurgte Finja betong om en cirka pris / m2.
De gav mig en prisindikation på mellem 1400-1500:- / m2 ekskl. moms. Har I fået lignende prisoplysninger?

Sammenlignede med en kalkule i kalkyleprogrammet Wikells, der ender jeg på 1200:- /m2 ekskl. moms. (Træregelsstamme med pudset overflade).
 
M
Selv indersiden er jo klar (hvis du tager beton også på indersiden), plus at du ikke behøver nogen vindueskarme, fordi væggen er jo så tyk, at der bliver plads til blomster uden ekstra karm.
Kvm prisen ved jeg ikke, men i vores hus koster væggene ca. 400000 kr. Vi har 4 gavle og ca. 240 bruttokvadratmeter på pladen.
 
har samme mening som Byggaren.
Undrer hvordan omkostninger er fordelt i en væg af træogpuds sammenlignet med en af stenmateriale. Er det ikke sådan, at trævæg kræver mere i arbejdsomkostning end i materialeomkostning? Ville hellere betale mere for materialer end for arbejdet. Materialet bliver i huset som en varig værdi ;).
Pas på løsninger adopteret fra Europa, hvor man anvender dem til at efterisolere gamle murstens- og betonhuse. Det kan gå galt på en trækonstruktion på grund af forskelle i bevægelse forårsaget af varierende fugtighed. Det stiller store krav til, at alt holder tæt og perfekt uden synlige skader i 10 garantiår ;).
gaia
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.