Hej. Håber dette er den rigtige forumdel.
Vi har en ydertrappe, der har givet sig i forkanten, så den hælder udad.
Nu undrer jeg mig over, om det er muligt at løfte forkanten med en donkraft, så man kan lægge nogle plader under forkanten.
Dette skal kun være en midlertidig løsning, da der skal omdræneres, når tiden tillader det.

Tak på forhånd.

Hvad er den lavet af?

Kan du lægge et billede op, så man kan se, hvad det er for en type trappe...
Eti..

Hej.
Trappen er af beton.
Betontrappe foran hus, med synlig hældning væk fra bygningen. Rækværk på begge sider og skygger fra dem på trappen. Betontrappe ved siden af murstensvæg, der vipper væk fra huset. En kost med røde børster ligger på trappen.
På det andet billede ses, hvordan den hælder væk fra huset.
Var lidt, da vi flyttede ind, men er blevet værre med årene.

Denne trappe er fabrikslavet, så det skulle være muligt at løfte, hvis du gør det med forsigtighed ..
Risikoen er, at trappen vil ud fra væggen, så det skal du holde øje med, når du løfter
så allerbedst er at gøre dette helt forfra.. skulle nok gå bare med en lang jernstang
Stregtegning af en trappe der løftes ved hjælp af et langt jernstænger som vægtstang og en cementplade som støtte for at skabe en håndtagseffekt.
og en cementplade under...så du får en løftearmseffekt ....pas på fingrene....
Eti..

Ok. Så trappen er ikke tungere, end man kan klare det med håndkraft.

Regn med vippearmen og din egen vægt, så ser du, at det bliver ret stor kraft, du skal jo heller ikke løfte hele trappen op i luften.

Nej det skal man jo ikke. Men den skal op ca 10cm i luften, for at kunne føre ind nogle plader.
Skal tjekke med mine stærke venner, når vejret bliver bedre.

Tak for al hjælp. Dejligt at kunne stille spørgsmål uden at føle sig helt dum.

Tjek lidt, hvordan det bliver med facade-teglet, så du ikke bøjer det i stykker.

KungPorre sagde:
Skal tjekke med mine stærke polare, når det bliver bedre vejr.
Hellere tunge end stærke! :D

• Synes
vickan11
  • Laddar…
Hvordan gik projektet? Har samme bekymringer, så er meget interesseret i, hvordan du greb det an.
Mvh
Johan

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.