Hej
Jeg skal male huset om og samtidig udskifte et antal yderpaneler, der har gjort deres.
Jeg var ude og måle i dag og så, at de havde målene 22x100. Dette er jo ikke almindelige mål, som de store byggemarkeder heromkring har. Hornbach og Byggmax.
Er der nogen, der kender en i Kristianstad og omegn, der kan have disse mål? Det nærmeste er jo 22x95, men jeg tror, det vil se mærkeligt ud at sætte det.
Jeg skal male huset om og samtidig udskifte et antal yderpaneler, der har gjort deres.
Jeg var ude og måle i dag og så, at de havde målene 22x100. Dette er jo ikke almindelige mål, som de store byggemarkeder heromkring har. Hornbach og Byggmax.
Er der nogen, der kender en i Kristianstad og omegn, der kan have disse mål? Det nærmeste er jo 22x95, men jeg tror, det vil se mærkeligt ud at sætte det.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
Du må spøge, almindelig brætslå? 22x100 er verdens mest almindelige dimension. Der findes ikke en tømmerhandel i Europa, der ikke har det.
XL Byg i Mjällby kan sikkert skaffe de rigtige mål.Johannes Karlsson 1985 sagde:
Hej
Skal male huset om og med det udskifte et antal yderpaneler som har gjort deres tjeneste.
Jeg var ude og målte i dag og så, at de havde målene 22x100. Dette er jo ikke almindelige mål, de store byggemarkeder her omkring har. Hornbach og Byggmax.
Nogen der ved om nogen i Kristianstad og omegn, der kan have disse mål? Det nærmeste er jo 22x95, men tror det vil se mærkeligt ud at sætte det.
Hvis jeg ser på mine almindelige indkøbssteder, som normalt er velassorterede, så er der ikke en opskåret panelbrædde i 100, men kun i 95 eller 120, så jeg kan forstå, at det er svært at finde.F Finndjävel sagde:
Eller også er jeg midlertidigt blind.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
22x100 er ikke finskåret. Det er almindeligt grovskåret træ.MathiasS sagde:
Samme problem for mig i sommerhuset, da træet på facaden, som blev sat op der i 90'erne, er i dimensionen ca. 25×100. Nu er sommerhuset ikke så flot, at det gør noget, når jeg har fået skiftet nogle brædder til dagens dimension 22×95.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
Nu er det ikke interessant, hvad din panel er. Ts panel er sandsynligvis grovsågat, da dimensionen er en grovsågat dimension.
Klik her for at svare