Jeg har kørt et par yderhjørner her for nylig med biltemas alu-vinkler, 9.90.- for 2.5 m (http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=156462). Fungerede godt, meget tynde så man skal være forsigtig når man håndterer dem, findes også i plast, lidt lettere at have med at gøre men bygger lidt mere.
 
ACME sagde:
Og fastgørelsesværktøjet, som koster lige over tusindlappen. Dette placeres med vinklerne på hjørnet og så slår man til med hammeren på gummiklodsen, hvorefter de to hårdmetalstifter foldes ind og tvinger metalflige ind i gipspladerne:
Haha.. tak! Fandt en sådan i garagen (købte et dødsbo fra en pensioneret tømrer) og har i to år undret mig over, hvad det er for et værktøj... men nu ved jeg det! Godt!
 
  • Synes
Aniaki
  • Laddar…
Jeg købte hjørner fra byggmax for typ 25 spänn for 2 meter, disse blev fastgjort med hæfteklammer og havde en god kant at spartle imod, så hæfteklammerne ikke stikker op, når man spartler. Synes det fungerede kanon og krævede intet værktøj for 1k.
 
yens sagde:
Jeg købte hjørner fra byggmax for typ 25 kroner for 2 meter, disse blev fastgjort med hæfteklammer og havde en god kant at spartle imod, så hæfteklammerne ikke stikker op når man spartler. Synes det fungerede kanon og krævede ikke noget værktøj for 1k.
Indtil en ungjævel rammer hjørnet med et vilkårligt legetøj og hele skidet falder af. ;)
Hæfteklammer føles ret svagt.
 
Jeg har remset og spartlet ind 2 hjørner i ugen, der gik, et 90 og 45 graders.
45'eren sidder fra gulv til loft.
90-hjørnet sidder oppe på en trappeindbygning (så der skulle vel ingen legetøj ramme - får man håbe) :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.