Taknemmelig hvis nogen kan forklare de egentlige forskelle mellem puds/mørtel 222 (B) og 224 (C) fra Weber. Jeg har købt begge typer, men forstår ikke rigtig forskellen mellem dem, når det kommer til, hvilken af dem jeg skal bruge til at "bygge/fylde" op i hulrum og revner, før jeg pudser den endelige overflade ?! Hvilken bruger jeg, når jeg skal mure f.eks. Leca ?!

Jeg er vant til at blande selv med gullex, men nu bruger jeg færdigblandet til lidt småarbejde hjemme.

B bruket er stærkere og skal være underst.

Stefan N Stefan N sagde:
B brugen er stærkere og skal være under.
Tak for hurtigt svar Stefan ! Så mistænker jeg, at det er det, som jeg også bruger ved murning.

B er hårdere end C (som er hårdere end D). B anvendes til at mure lecablokke, C til pudsning. Er konstruktionen nogenlunde beskyttet og ikke har nogen holdfasthedskrav, kan man bruge C til både muring og pudsning.

useless useless sagde:
B er hårdere end C (Som er hårdere end D). B bruges til at mure lecablokkene, C til pudsning. Er konstruktionen nogenlunde beskyttet og har ingen styrkekrav, kan man bruge C til både muring og pudsning.
Tak! Nu har jeg fyldt en revne bagved nettet med B, men tænkte at påføre C på toppen for at pudse færdig. Kan man gøre det, når B-mørtlen er begyndt at tørre lidt, eller skal man vente, til det er helt tørt med henblik på styrken?

Jeg skulle have ventet mindst et døgn og fugtet overfladen grundigt inden pudsningen.
Men jeg er ingen proffs...

useless useless sagde:
Jeg ville have ventet mindst et døgn og gennemvædet overfladen grundigt, inden pudsningen.
Men jeg er ikke noget proffs...
Tak for godt svar!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.