Hej, hus fra 50'erne, varmeisoleret tag. Vil dække spærrene. Tænker hvilket slags plade? Har nogen tidligere erfaring med noget lignende?
Husmurene er isolerede udefra og afsluttet med mexitegel. Tænker reglat, isoleret og beklædt IKKE behøves indefra (eller?) Hvad synes I, jeg skal skrue på for plader?
Vil spartle samlinger, slibe og enten male (eller tapetsere som min kæreste synes ..eller vil). Få det lyst og friskt
(Billeder I betragter er urørt tilstand fra indflytning tidligere i år ..masonit- og gipsplader skruet på hulter til bulter - kedeligt og grimt).
Riv ud det gamle byggaffald, de har skruet fast, så får du bedre overblik over, hvordan underlaget ser ud, det er godt at benytte lejligheden til at inspicere, inden du bygger det helt til igen for den sags skyld. Jeg ville have sat spredt panel og rettet det hele op, derefter skruet gips på. Gjorde præcis det samme i foråret
Riv ud ..sat glespanel og rettet op alt, derefter skruet gips. Gjorde præcis det samme i foråret
Nice Tak for tipset Sorku - så jeg forstår at panelet skulle være der for at stadig have lidt luft imellem spont og gips - lyder logisk. Men tænker næsten hvorfor ikke gå videre med gips direkte på? hm
Forstår - ligger en sort måtte bag ved sponten, hvor der løber noget isoleringsmateriale ud fra - jeg synes det ligner spån. Så hele taget er varmeisoleret på den måde.
på billedet viser jeg taget indefra og en del af den skrå væg i rummet. Der er ingen mærkbar niveauforskel/tykkelse, man kan observere ved berøring.
Jeg tror, man i rummet har sat gips direkte på taghældningen/sponten i rummet.
Kom på att kattvindsgarderoberne i et andet rum er blevet fixet ...på et tidspunkt i de sidste 70 år. Føles lige så tykt som underlaget under tapeten i rummet kan siges og synes.
Intet problem at rive lidt i en af de garderober (skal alligevel friskes op) og se, hvad der er skruet ind i råsponten. Kan blive en god reference.