Hej! Vores trappe er ved at glide fra hinanden, og i går løsnet et af trappetrinene, og det er et mirakel, at min partner ikke kom til skade! Jeg tror, jeg har lokalisert problemet til, at vi satte op en barnegrind nederst, hvilket tydeligvis var nok kraft til at presse trappen fra hinanden. Hvordan pokker fikser vi det igen? Jeg pressede den sammen igen blot ved at trykke på den løse side, og nu kan jeg hoppe på det løse trin uden at det løsner sig, men jeg kan nu se den gamle tæppe inde ved den ene kant, hvilket vi ikke har set før, så jeg er skrækslagen hver gang jeg går op ad trappen. Min partners løsning var vinkellister. Men bortset fra det faktum, at det ikke vil se så pænt ud med vinkellister under trappetrinene, føles det ikke som en helt sikker idé!
Er det et trin midt i trappen eller i en ende?
Burde kunne spænde de 2 vanger sammen med noget diskret tæt under nogle af trinene, hvis de nu er blevet trykket fra hinanden.
Det trælse svar er jo, at du burde lime lortet om.
Enklere er jo din fyrs vinkeljern eller simpelthen skrue fra siden.
Edit: Eller benyt lejligheden til at købe en ny trappe... Men det er selvfølgelig et økonomisk spørgsmål.
antar at limningen indebærer, at hele trappen skal skilles ad, hvilket overstiger min handyhed, hehe. Så i så fald skifter vi nok trappe, har dog en del andre ting hjemme vi gerne vil gøre først, så udsætter gerne den udgift!
Er det et trin midt på trappen eller i en ende?
Det burde være muligt at spænde de 2 vanger sammen med noget diskret tæt under nogle af trinene, hvis de nu er blevet presset fra hinanden.
det er cirka 5-6 trin op, var to trin som kunne løsnes, da vi begyndte at føle efter. Har du nogen idé om, hvad man kunne bruge til at trække dem sammen?
Behøves ingen jigg til det. Træk i med lidt feeling bare.
Jiggen bruges jo til at bore hullerne, hvilket jeg ville sige er næsten umuligt at gøre på "feeling".
Borer man huller, så kan man jo så plugge hullerne.
det er typ 5-6 trin op, var to trin som gik at løsne, når vi begyndte at mærke efter. Har du nogen tanke om hvad man kunne bruge for at trække det sammen?
Min første ide er en pindskrue med træskrue i den ene ende og gevind i den anden og derefter en stang eller rør med indvendig gevind på tværs, og der en møtrik med skive på ydersiden som kan forsænkes eller gøre en ting af det. Bør kunne skjules under nogle af trinene på vejen op.
Jiggen bruges jo til at bore hullerne, hvilket jeg vil sige er nærmest umuligt at gøre på "feeling".
Borer man huller, så kan man jo så plugge hullerne.
Absolut, jeg ved hvad en jigg er og hvad den bruges til. Nu tænkte jeg specifikt på TS situation.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.