Skal om en måned udskifte et par vinduer derhjemme. Facaden består af reviteret puds. Når jeg tager det gamle vindue ud, skal jeg banke noget af pudsen væk. Nu undrer jeg mig over, hvordan jeg bedst tætner mellem pudsen og det nye vindue? Skal inden for ca. 2-4 år udskifte facaden til træpanel og vil derfor helst ikke gøre mere end hvad der er præcis nødvendigt for at det skal blive tæt, så regnvand ikke kan nå træet inden for pudsen. Findes der noget godt middel/metode til dette formål?
Tror du man behøver inplåtning? Min tanke var at banke så meget puds væk, at jeg får plads til vinduesrammen og derefter forsøge at tætne sprækken mellem puds og ramme...
Hej
Når vinduesinstallatører (Tiivi, Mockfjärd osv.) indsætter vinduer i pudsede/reverterede huse, bruger de en slags dæklist af metal eller alu. der dækker afstanden mellem karm og væg. Måske kan det findes et sted. / LOB
Når vinduesinstallatører (Tiivi, Mockfjärd osv.) indsætter vinduer i pudsede/reverterede huse, bruger de en slags dæklist af metal eller alu. der dækker afstanden mellem karm og væg. Måske kan det findes et sted. / LOB
Klik her for at svare