Har en overvejelse angående vindue i badeværelse, hvis man som jeg har vinduet i niveau med ydervæggen, hvordan fugtspærre man så der hvor man har smygen? Altså mellemrummet mellem vindue og væg. Eller er det ikke nødvendigt der????

:confused:

Ingen som kan hjælpe mig med mine overvejelser???

Normalt så fugtspærre man overalt undtagen i loftet, nu ved jeg jo ikke præcis, hvordan dit badeværelse er bygget op, men har du gips ind til det vindue, du taler om, og skal flise helt ind, så ville jeg fugtspærre helt frem til kanten og op nogle mm på vinduesrammen.
Derefter, når du sætter fliser, dækker du det, men glem ikke silicone/bevægelsesfuge mellem vinduet og fliserne.
Man gør det samme med dørtrinnet+ fiberdug, men den skal kunne modstå 15mm højt vandstand, hvis der bliver stop i afløbet.

MvH Jawen

Forlængede mine smygar jeg. Ellers havde jeg fået en glippe ind til disse fra overfladelaget. Dette pga at jeg reglade væggen ud.

Fræsede også ned yderkanten, hvor tætningslaget skal tilsluttes.

Blev godt nu med farven på synes jeg ;)

Vi skal male på væv i badeværelset så jeg antager at jeg skal lime væv ind samt male det med farven for derefter at sætte smygen på det. Hvorfor har I ikke fugtspærret loftet ???

Jeg har endnu intet tag, men det, som kommer der, skal selvfølgelig fugtspærres med vådrumsgrund&tæk.

Butikken jeg var i sagde, at det ikke var nødvendigt med grundmaling i loftet, men at det skulle være fint med slidstærk maling (Alcros).

Jeg vil tilføje, at vi skal have en brusekabine...

G
Afhænger selvfølgelig også lidt af, hvor tæt på vinduet bruseren sidder. Hvis det er to meter væk, så behøver man jo ikke tætne ud på smygen. Man står vel ikke og sprøjter vand på foderne???

Selvfølgelig kan der opstå lidt kondens og fugt, men der bliver ikke liter af det. Mit har klaret sig fint nu i ni år!?!

genes:Mit vindue sidder heller ikke i bruseren. Jeg gjorde det, fordi jeg kunne, og for følelsens skyld ;) Kan jo aldrig skade heller :D

G
v-g: Man kan jo fugtspærre præcis overalt, hvis man vil, for følelsens skyld... Fridhem stillede et spørgsmål, og det eneste jeg mener er, at hvis man bruger sin lille sunde fornuft, så behøver man ikke gøre det mere besværligt, end det er!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.