Jeg har en vindskede på huset, der ser kedelig ud.
Jeg er ikke den store gør-det-selv-type, når det gælder sådan noget...

Hvordan kan jeg fikse det på den nemmeste måde uden at skulle udskifte en masse ting osv.?

Kan jeg fjerne malingen og det rådne og bare male igen?
En beskadiget vindskivekant på et hus, med afskallet maling og råd, der viser et behov for reparation eller vedligeholdelse.
En beskadiget og rådden vindskive på et hus, med afskalning og synlige skader i malingen.
 
P
Nej, skal nok skiftes et stykke i hvert fald :) det er for råddent.
 
Ja, at bare smøre maling på råddent træ giver ingen mening.
 
Fjern farven, det der er råddent og lidt til. Skarv derefter med frisk træ og mal på. Så holder det nogle år.
 
  • Synes
postkontrollen
  • Laddar…
Skal jeg også fjerne den pladen deroppe?
 
Ja, for at kunne kappe og sammensætte.
Det er ikke så meget mere arbejde at skifte vindskederne.
Køb nye, der rækker hele længden, mål og kap dem til. Olier/grund og lav en første strygning, inden de monteres. Monter, lav en færdigstrygning og skru pladen fast igen.
Og hvis du vælger at reparere, skal du alligevel købe reparationsvirke og maling, hvis du ikke allerede har det.
 
  • Synes
tergo
  • Laddar…
ClasseClas
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.