Hej
har et lidt "specielt" problem. Har et hus med sutteräng hvor fugten stiger en 10-15 cm i væggen. Den er lavet indvendigt med træregler. Isoleringen skal flyttes ud på ydersiden i forbindelse med at hele huset efterisoleres. Men da vi har haft problemer med lugt har vi besluttet os for at købe os lidt tid og vi har derfor skåret de nederste 20 cm af væggen, fjernet syllen (altså den liggende træregel) og støttet de stående regler med mursten og syllpapp. Ser lidt sjovt ud men vi har kun entre og hobbyrum der :)

Dog trækker det lidt koldt om fødderne gennem hulstenbetonen og min tanke var at lægge flamingo i væggen og hæfte vindpap på indersiden. Væggen skulle altså se ud som følger de nederste 20 cm fra yderside og ind:
puds
hulstenbeton
flamingo
vindpap.

Spørgsmålet: Kan man montere et element udenpå vindbeskyttelsespappen eller er dette en brandfare? Hvis ja må I gerne hjælpe med alternativ løsning? Det er altså ingen permanent løsning men skal sidde indtil næste sommer.

Spørgsmålet:

Direkte El?
Hvordan vil du fastgøre elementet?

Mineraluld brænder fx ikke
Vindpap indenfor betonhulstenen

Japp, direktevirkende med el-element under vinduet i sutterrænkvæggen. Elementet er fastgjort på den del af væggen, der er tilbage, har jo kun skåret de nederste 15 cm af. Så elementet hænger ned ca. 5 cm på det, der nu er "åbent". Før sad der isolering, vindpapir, spånplade. Så tanken var det samme, men uden spånpladen og med polystyren i stedet for isolering.

Man skal købe så meget mineraluld, derfor var tanken polystyren. Det drejer sig om en strækning på 3 m x 15 cm.

Tipset er, at du lægger hånden på samme sted på et element, der allerede hænger oppe, og mærker, hvor varmt det bliver.

Har du ikke meget mærkelige el-elementer, så vil de næppe nå mere end 55-60 grader overfladetemperatur, og det vil næppe antænde noget.

Tak for svar.
Jeg tænkte nok lidt forkert også, blandede det lidt sammen og tænkte at vindpap var mere som syllpappen (som vi har arbejdet en del med) og der var risiko for at det ville blive blødt og afgive dampe (lugt) ved højere temperaturer. Jeg må teste med vinpapp helt enkelt, de siger det skal blive koldere vejr ind i morgen så må jeg skynde mig lidt :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.