Har et spørgsmål, som jeg håber at få hurtigt svar på, så jeg kan fortsætte byggeriet i aften :)

Har set, at man skal (?) bruge vindafleder i kartonlignende materiale, som findes at købe de fleste steder. Den sidder mellem tagspærene langs væggen, så løsullen ikke flyver lige ud, når man sprøjter. Har vel også nogen ventilerende funktion.

Kan man bruge f.eks. byggfolie i stedet? De var jo ikke snorbillige per stykker heller, så tænkte om det er ok at bruge noget andet, kommer alligevel til at have byggfolie tilovers, så det er nok.

L
Hvad mener du med s.k. vindafledere, er det en plade som sidder på spær og en luftspalte på ca. 2,5-3 cm mod råsponten i taget, samt tætner ved tafoden?

Google efter vindafleder, kan desværre ikke uploade billeder via telefon

• Synes
Sven T
  • Laddar…
L
OK jeg har ikke hørt navnet før, bare luftspalte, det er en stop i tagskægget så isoleringen ikke ryger ud samt luftspalte mod råsponten i taget, du kan tage hvad du vil og gøre det samme, man plejer at sømme en liste på ca. 25 - 35 mm på tagstolen mod taget, derefter sætte en plade af hvad som helst på den, (er pladen lidt slatten kan der være behov for en liste fastgjort på pladen, så den ikke bukker op når de blæser isoleringen) mod taget bare der bliver mellemrum. Derefter det med stop i tagskægget, den plejer at sidde mellem overlæggeren på væggen og mod pladen i taget, så det bliver tæt, har set andre tape samlingen for at ingen sprækker skal blive, dette fungerer på præcis samme måde som de dyre papting, så op til dig Håber at det er til fyldest info

Vindafleder kaldes de færdige løsninger med bølgepap, der danner en luftspalte. Isover har en vindafleder, der kaldes "lufta", paroc har en anden løsning. Danner 25mm luftspalte. Er nemmere at sætte op, hvis spær har c1000 - 1200. Sparrer tid, men er dyrere end lægter + masonit.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.