Egentlig har jeg to spørgsmål.

1) Vi har brug for tre indbyggede garderober ved siden af hinanden i vores gang. Er det noget, man kan købe på IKEA eller byggemarked (har søgt uden at finde noget)? Eller hvordan gør man?

2) Skal desuden lægge nyt gulv i gangen. Oliebehandlet egetræ parket af klikmodel. Skal jeg lægge gulvet, inden jeg får garderoberne på plads? Eller er det bedre at gøre det omvendt?

Taknemmelig for svar!

Hej.

Hvad mener du med indbygget garderobe? Hvis det er en garderobe, der slutter tæt mod loftet, så findes det f.eks. hos IKEA. Man skal blot finde et stykke til at sætte rundt om. Hvis det er mere indbygget end det, så bliver det nok klædeskab eller "dressing room".

Under alle omstændigheder ville jeg have lagt gulvet først over hele området.

Tak for svar. Ja - jeg mener et garderobeskab, som slutter tæt mod loftet. Så du mener, at jeg kan tage hvilket som helst garderobeskab og sætte passtykker ovenpå?

Ja hvis det er ok for jer. Så har jeg gjort både oven garderober og over overskabene i køkkenet for at slippe for "støvsamlere" ;-)
Jeg brugte senest IKEA's PAX system men måtte derefter skære lidt af, da de var for høje. Passestykker lavede jeg af en ekstra dør eller afdækningsplade, alt efter hvad man vil have.

Okay. Måske et dumt spørgsmål: Men hvordan får du skabene til virkelig at blive fastmonteret i rummet? Fastgør du dem på en eller anden måde til gulv/tag? Og hvad fastgør du tilpasningsstykkerne til? Som sagt - måske et dumt spørgsmål - men jeg er nybegynder i det her...

Jeg har lavet lidt forskelligt. Har dog fastgjort alle skabe/garderober på en eller anden måde. Ofte med en lille vinkelbeslag.
Passtykkerne har jeg ofte bare limet mod et par klodser, som er sat på skabsstammen.

Alt over 140 skal jo fastgøres til væggen. Tænk hvor nemt man vælter et skab eller en kommode med udtrukne skuffer. Et lille barn bliver let pandekage.

Jeg har skruet garderoben i væggen.

Passdelene har jeg skruet fast indefra garderoben.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.