I Ironside sagde:
I så fald burde der vel sidde en regel der, hvilket ikke virker sandsynligt, eftersom man har formået at få en mollyplugg derind?
Enig. Samtidig bliver der ikke en revne midt i en gipsplade på den måde. Den der er opstået ved, at hele konstruktionen har bevæget sig lidt, og hvor der allerede findes en samling eller lignende.
Den, der har sat mollyen der, har måske ikke fuld kontrol og er bare blevet instrueret i at bruge den plug. Mollyplugger fungerer fint i træ også, selvom de ikke ekspanderer på bagsiden, som det er tænkt.

Uanset ville jeg ikke være det mindste bange for at sætte et moderne TV op på en gipsvæg med mollyplugg. Jeg tror, at sikkerhedsfaktoren, når de siger 18 kg, er ret høj.

• Synes
JanneSöder
  • Laddar…
I Ironside sagde:
I så fald burde der vel sidde en regel der, hvilket ikke virker sandsynligt, eftersom man har lykkedes med at få en mollyplugg der?
Hvis det er pladeregel, så er det intet problem at få en molly der.

• Synes
JanneSöder og 1 anden
  • Laddar…
I
Har ingen erfaring med pladestolper, men de lyder fuldstændig mulige. I så fald burde man let kunne finde den med en metal detektor eller regelfinder, hvis man ikke lykkes manuelt.

Men hvis der mod forventning er en rigtig sprække i konstruktionen, så ville jeg ikke stole på Molly specifikationen.

• Synes
JanneSöder
  • Laddar…
useless useless sagde:
Om det er plåtregel så er det inga problem at få dit en molly.
jo det kan det blive der må være rum for at mollyn skal kunne ekspandere på bagsiden

• Synes
JanneSöder
  • Laddar…
Der hersker vel ingen større tvivl om, at der findes reglar i væggen, mindst en pr. 60 cm. Jeg ville have forsøgt at få i det mindste en skrue i den. Fjerner du gulvsokkelen, kan du uden problemer se, hvor pladesamlingerne findes, da man normalt ikke spartler helt ned.

• Synes
JanneSöder og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.