Nu kom det nye nummer af vi i villa. Iom at vi skal fikse vores kælder, blev jeg virkelig interesseret, da en snedker lavede sit kældergarage om til et rum.

Døm om min forbløffelse, når jeg læser:

"Når ydre kældervæggenes inderside bygges op, sørg for at fylde rummet med isolering, så der ikke bliver nogen luftspalte, hvor der kan dannes kondens."

Er tanken så, at isoleringen skal ligge tæt op ad den kolde ydervæg? Jeg troede altid, det var en fordel at have luftspalte og "platon" som garanti mod netop fugt og lignende?

I vores kælder har jeg gulvvarme. Jeg havde tænkt mig at sætte platon på indersiden af ydervæggen efterfulgt af rammeværk med isolering, spånplade, gips...

Virker dette fornuftigt, eller skal jeg gøre som snedkeren i vi i villa? Jeg er bare en akademiker/sælger, der prøver at amatør-håndværke i min fritid... (Forstår m a o ikke specielt meget...)

Kommentarer nogen?

Ja det der lyder lidt.... anderledes.

At afstå fra gulvvarme bare fordi man ikke kan få plads til 250mm isolering er lige så skørt det.

Mmmmm... Jeg tænkte også på det, men nogle synes det er pænt med kludetæpper på keramisk gulv, så... :)

Men burde tømrere ikke have styr på det, eller? Man laver vel ikke snydearbejde derhjemme? ;)

"Når den indvendige del af yderkælderens væg bygges op, skal du sørge for at fylde rummet med isolering, så der ikke opstår nogen luftspalte, hvor der kan dannes kondens."
Den snedker troede nok ikke, at fugt kan kondensere inde i isoleringen?????? :o

Måske er der forskel på kondens og "disktrase-fugtig" isolering? ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.