Hej, har i et 60'er hus ventileret kældervæg (betonhulsten + luftspalte + letbetonisolation/indervæg. Indervæggen står på klodser ved samlingerne cc 60 cm, med en sprække ind til luftspalten, antager ventilation var tanken her. (Ydervæggen er senere isoleret på ydersiden i forbindelse med dræning). (Vi har en betonplade på mar som er uisoleret, deraf ventilationsgulvet).
vi skal nu sætte et ventileret Subfloor-gulv op, som forudsætter at man tætner alt inklusiv da sprækken mellem indervæg og gulv, og kun har lufttilførsel via separate ventiler i gulvet.
1. min overvejelse er hvordan man bedst kombinerer disse to løsninger? Man kan jo tænke sig at åbne for cirkulation med en ventil et stykke oppe på væggen.
2. desuden undrer jeg når vi river vævet tapet ned fra letbetonvæggen (som besigtigelsesfirmaet har dømt som diffusionstæt) om vi skal bekymre os om spartelmassen som er under tapetet. Kan man på nogen måde se eller afgøre om denne spartelmasse er diffusionsåben? I så fald hvordan?
Har et billede jeg har forsøgt at vedhæfte men iPad kan ikke klare det af en eller anden grund. Vender tilbage