Hej gænget,
Rev et udskilt rum i foråret efter dræneringen, og alle ydervægge er nu pudsede.
Men så bemærkede jeg fugtig gips nederst i et hjørne på en væg, som oprindeligt (tidligt 50'erne) var en ydervæg. I slutningen af 50'erne blev der bygget en tilbygning, og denne væg er nu ikke en ydervæg.
Nå, jeg rev gipsen ned og bemærkede, at stålreglen var rusten lige i hjørnet. Kommer fugten altså fra pladen?

Nu tænkte jeg på at sætte nye stålregler og vådrumsgips, men kan jeg ventilere denne vægstump?

• Rostet stålregel i et hjørne af en væg, med fugtpletter og afskallet maling, afsløret efter nedrivning af gipsvæg i en tidligere ydervæg fra 50'erne.
  • Væg i ældre hus med afdækket mursten, plastikafdækning til højre og synlige kabler. Loft og væg viser tegn på renovering.
Hvordan ved du med sikkerhed, at fugten kom fra pladen? Har kælderen stået uopvarmet og dårligt ventileret?

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvordan ved du med sikkerhed, at fugten kom fra pladen? Har kælderen stået uopvarmet og dårligt ventileret?
Jeg er ikke sikker på, at det er fra pladen, men antager det.
Uisoleret plade med gulvvarme.
Den har været uopvarmet om sommeren. Men med cirkulationen på.
Ventilation findes i form af selvtræk med mekanisk udsugning to steder.

Har du også friskluftsventiler? Jeg synes, at skaden ser gammel ud, og eftersom I har drænet, vil pladen næppe afgive meget fugt, med eller uden gulvvarme.

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Har du även friskluftsventiler? Jag tycker att skadan ser gammal ut och eftersom ni dränerat lär plattan knappast släppa mycket fukt, med eller utan golvvärme.
Ja det finns friskluftsindtag i rummet.
Ok men så sætter jeg pladereglar og fibergips og springer over at ventilere væggen

Men samtidig var jo Gipset fugtigt i hjørnet, så det er ingen gammel skade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.