Hej gænget,
Rev et udskilt rum i foråret efter dræneringen, og alle ydervægge er nu pudsede.
Men så bemærkede jeg fugtig gips nederst i et hjørne på en væg, som oprindeligt (tidligt 50'erne) var en ydervæg. I slutningen af 50'erne blev der bygget en tilbygning, og denne væg er nu ikke en ydervæg.
Nå, jeg rev gipsen ned og bemærkede, at stålreglen var rusten lige i hjørnet. Kommer fugten altså fra pladen?
Nu tænkte jeg på at sætte nye stålregler og vådrumsgips, men kan jeg ventilere denne vægstump?
Rev et udskilt rum i foråret efter dræneringen, og alle ydervægge er nu pudsede.
Men så bemærkede jeg fugtig gips nederst i et hjørne på en væg, som oprindeligt (tidligt 50'erne) var en ydervæg. I slutningen af 50'erne blev der bygget en tilbygning, og denne væg er nu ikke en ydervæg.
Nå, jeg rev gipsen ned og bemærkede, at stålreglen var rusten lige i hjørnet. Kommer fugten altså fra pladen?
Nu tænkte jeg på at sætte nye stålregler og vådrumsgips, men kan jeg ventilere denne vægstump?
Jeg er ikke sikker på, at det er fra pladen, men antager det.Jonatan79 sagde:
Uisoleret plade med gulvvarme.
Den har været uopvarmet om sommeren. Men med cirkulationen på.
Ventilation findes i form af selvtræk med mekanisk udsugning to steder.
Klik her for at svare


