Hej allesammen,

Jeg tænkte på at stille et spørgsmål om vores hus fra 60'erne.

Vi har en gammel ventilationskanal, som jeg har brug for at rive ned og stoppe til, da et nyt ventilationssystem skal installeres i køkkenet.

Problemet er, at det gamle system stadig sidder for lavt, og jeg vil sænke loftet, men jeg er usikker på, om det er glasfiber eller asbest.

Vi har tidligere sendt en analyse med fliser fra køkkenet, der ikke indeholdt asbest, men jeg tænkte på at spørge, før jeg sender det ind igen.

Tak på forhånd!

"Undskyld, hvis mit svensk ikke er 100 procent korrekt, jeg taler engelsk"

 
  • En gammel ventilationskanal med isoleringsmateriale i et hus fra 1960'erne, muligvis glasfiber eller asbest. Kanalen skal rives og erstattes.
  • Fragment af gammelt ventilationsmateriale på træoverflade; diskussion om riving og ny installation i 60'er hus, bekymring for asbestindhold.
Synes det ligner et typisk tilfælde af asbest. Hvis du skal fjerne kanalen, så prøv at få den fjernet hel. Så vil du ikke blive udsat for asbeststøv.
 
  • Synes
ON2IT
  • Laddar…
Ja, kanalen er lavet af eternit, som indeholder asbest.
 
  • Synes
ON2IT
  • Laddar…
Tak for jeres svar!!
Jeg havde mistænkt at det var
 
Usædvanligt med så åbenlyse sager, her vil der ikke være nogen diskussioner om hvorvidt nogen er nojjig!

Hvis det er muligt, kan man fugte den og området, inden man begynder at tage den ned, så bliver der mindre risiko for støv, og det støv, der bliver, sætter sig fast i fugten og bliver let at tørre af med en klud, som man deponerer sammen med det øvrige.
 
  • Synes
ON2IT og 1 anden
  • Laddar…
Satsuki
Man kan også male på strukturen og brudfladerne for at binde støvet ved nedrivning.
 
  • Synes
Anna_H og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.