Hej!

Er der nogen, der ved om det er muligt at ændre en tagstol på en anden måde end forslaget som er på billedet?
Kan man overføre lasten til de tilstødende tagstole med bjælke og kiler?

• Diagram over tagkonstruktion med takstol, HEA220 bjælke og forskalling af krydsfiner. Viser belastningsoverførsel i byggeri.
Spær kan væxla af på flere måder.
Har du flere tegninger? Hvordan ser spæret ud i dag?

T Tompafix sagde:
Tagspær kan afveksles på flere måder.
Har du flere tegninger? Hvordan ser tagspæret ud i dag?
Hvilken type tegninger er du interesseret i?

En enkel skitse af tagspærene og nogle billeder.

• Skitse af takkonstruktion med trekantede sektioner tegnet i blå ink på papir.
  • Loft med træbjælker og isolering, set fra en vinkel under taget.
  • Loftkonstruktion med træbjælker og isolering, set indefra med synlige ledninger.
Hvad skal du egentlig gøre? Det ser ud på tegningen som om du skal skære halvdelen af tagspærren af, for derefter at bygge en ny facade på, eller? Hvad er det for en bjælke med stolper på tegningen, som ligger over overarmen?
Der er nogle pile, hvor du har slettet informationen.
Er det den eneste konstruktionstegning, du har fået? Er det en eller flere tagspær, der skal ændres?
Hvad er det, du ikke er tilfreds med i forslaget?

Senest redigeret:
  • Synes
JF.
  • Laddar…
T Tompafix sagde:
Hvad skal du egentlig gøre? Det ser ud på tegningen som om du skal skære halvdelen af spærkonstruktionen af, for derefter at bygge en ny facade eller hvad? Hvad er det for en bjælke med stolper på tegningen, der ligger over overarmen?
Der er nogle pile, hvor du har slettet informationen.
Er det den eneste konstruktionsplan, du har fået? Er det en eller flere spær, der skal flyttes?
Hvad er det, du ikke er tilfreds med i forslaget?
Jeg vil skære halvdelen af spærkonstruktionen for at frigøre mere plads på loftet.
Det er en spærkonstruktion, jeg vil ændre.
Som det er i dag, er det gamle tag delvist tilbage på loftet.
Konstruktionsplanerne er ikke aktuelle, da de blev lavet med tanke på, at jeg skulle lave en tagløft, som aldrig blev til noget.
Der var intet galt med forslaget, men det blev alt for dyrt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.