Hej til jer!

Jeg har tænkt mig at erstatte et eksisterende vindue med en terrassedør i køkkenet. Køkkenet skal udskiftes om nogle uger og skal desværre gøre udskiftningen samtidig med dette. Det er den eneste mulighed, jeg har for at få hele indervæggen så fri, at jeg kan bruge regler, sætte plader med mere. Det er et smalt køkken, så vinduet rækker i øjeblikket lidt ind over bordpladen. Døren vil blive smallere end vinduet, der sidder der i dag.

Havde tænkt mig midlertidigt at dække hullet i væggen udefra og arbejde indefra og ordne panelet på ydersiden til sidst. Er det noget, I tror ville fungere, eller tænker jeg helt forkert, og har I nogle tips til, hvad jeg kan sætte på ydersiden for at holde den værste vinterkulde ude?

J
S SimonGustafsson sagde:
Hej på er!

Har tænkt at erstatte et eksisterende vindue med altandør i køkkenet. Køkkenet skal udskiftes om nogle uger, og jeg er desværre nødt til at lave udskiftningen i forbindelse med det. Det er det eneste tidspunkt, jeg har hele indervæggen så fri, at jeg kan regle om, sætte plader og så videre. Det er et smalt køkken, så vinduet går i øjeblikket lidt ind over bordpladen. Døren bliver smallere end vinduet, der sidder der i dag.

Havde tænkt at dække hullet i væggen midlertidigt fra ydersiden og arbejde indefra og ordne panelet udefra til sidst. Er det noget, I tror ville fungere, eller tænker jeg helt forkert, og har I nogle tips til, hvad jeg kan sætte på ydersiden for at holde den værste vinterkulde ude?
Hvor udsat er vinduesåbningen ude? Er det i en gavl eller under et udhæng?

Det er forsiden af et rækkehus, så der findes ikke meget, der beskytter åbningen.

• Rødt træhus med hvidt vindue, hvor der ses ind i et oplyst rum med en papirstjerne, en plante og stearinlys. Træplanker og gran udenfor.
J
Ok men kan du beholde overblekket over vinduet, så beskytter man åbningen godt..
Jeg ville have sat en byggplywood 21mm for at få godkendt indbrudssikring og derefter isoleret hullet indefra, indtil døren sættes ind, gør ikke plywooden bredere end pladen, der findes i facaden, så vand/fugt ikke kan løbe ind..

Senest redigeret:
  • Synes
Appendix og 1 anden
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
Ok men kan du beholde overblekket ovenfor vinduet så beskytter man åbningen godt..
Jeg ville have sat en byggfiner 21mm for at få godkendt indbrudssikring og derefter isoleret hullet indefra, indtil døren sættes ind, gør ikke fineren bredere end metalpladen, der er i facaden, så vand/fugt ikke kan løbe ind..
Tak så meget for hjælpen. Så tage vinduet ud men beholde overblekket og foder på ydersiden for at sætte fineren i? Så regler, isolere og sætte plader fra indersiden?

J
S SimonGustafsson sagde:
Tak så meget for hjælpen. Så tage vinduerne ud men beholde overblikket
Ja så langt godt..
S SimonGustafsson sagde:
og foder på ydersiden for at sætte krydsfineren i?
Fodret skal du fjerne, for du skal rive under vinduet, så du regelmæssigt gør plads til døren og derefter krydsfiner på ydersiden, gerne med torx-skruer eller lignende for at vanskeliggøre indbrud..
Derefter kan du midlertidigt isolere indefra..

Tak! Så er jeg med. Tænkte man måske kunne lade panel være og tage vinduet ud
J Jansson69 sagde:
Ja så langt godt..

Panelet skal du fjerne, når du skal rive under vinduet, så du laver færdigt til døren og derefter bruge krydsfiner på ydersiden, gerne med torx skruer eller lignende for at vanskeliggøre indbrud..
Derefter kan du midlertidigt isolere indefra..
Tak! Så er jeg med. Tænkte man måske kunne lade panel være og rive vinduet ud indefra, men de sidder vel sandsynligvis i vindueskarmen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.