Det ser det ikke ud som, mere som nogle aflejringer fra en lækage.M MalinStr sagde:
Men er du usikker så skrab det væk og læg det i en pose, det er ikke farligt i den lille omfang.
Medlem
· Västernorrland
· 12 011 indlæg
Desværre kan det jo være en forbindelse, der er blevet angrebet indefra og lækker gennem metallet. Man bør nok tage det der alvorligt, før hele forbindelsen deler sig og forårsager noget....... Det ser jo ligesom ikke ud, som om den gevindforbundne forbindelse lækker, så hvis der ikke har stået nogen skrubbebørste der og efterladt noget, så peger det nok mod kommende problemer, hvis man ikke gør noget ved det.
Tak for et fornuftigt svar.S Stefan1972 sagde:Desværre kan det jo være en forbindelse, der er blevet angrebet indefra og lækker gennem metallet. Man bør nok tage det der alvorligt, inden hele forbindelsen deler sig og skaber problemer.......Ser jo ligesom ikke ud som den gevindede forbindelse lækkede, så hvis der ikke har stået nogen skurebørste mod der og efterladt noget, så hælder det nok mod kommende besværligheder, hvis man ikke gør noget ved det.
Det klart. Det er en lille por. Sandsynligvis en produktionsfejl fra 1920, eller sådan noget.S Stefan1972 sagde:Desværre kan det jo være en forbindelse, der er blevet angrebet indefra og som lækker gennem metallet. Man bør nok tage det der alvorligt, inden hele forbindelsen deler sig og forårsager noget.......Det ser jo ligesom ikke ud som om den gevindforbindelsen har lækket, så hvis der ikke har stået en skurebørste deroppe og efterladt noget efter sig, hælder det nok mod kommende problemer, hvis man ikke gør noget ved det.
Nogen fare på taget, foreligger med al sandsynlighed ikke.
Staffans
Som staffan siger. En por. Microlækage.
Skrab det ikke væk, for så kan det begynde at lække mere.
Udskift koblingen inden for nær fremtid, men det er sandsynligvis ikke akut.
Det ser ud som en gammel securex-kobling, så lidt ombygning kræves.
Skrab det ikke væk, for så kan det begynde at lække mere.
Udskift koblingen inden for nær fremtid, men det er sandsynligvis ikke akut.
Det ser ud som en gammel securex-kobling, så lidt ombygning kræves.
Medlem
· Västernorrland
· 12 011 indlæg
Findes nok ingen, der kan hævde, at det ikke er nogen fare. Selv om det er en porer lige der, hvor det lækker, kan forbindelsen jo være opædt på flere områder, hvor det ikke er brudt igennem endnu. Kan jo være løvtyndt rundt om........Den eneste, der ved det, er jo den, der skifter forbindelsen.
Har selv skiftet gamle lignende forbindelser, der er gået tværs af, når man har trukket dem løs.
Har selv skiftet gamle lignende forbindelser, der er gået tværs af, når man har trukket dem løs.
Risikoen for lækage, kan vi diskutere i det uendelige, baseret på vores forskellige erfaringer.S Stefan1972 sagde:Der findes nok ingen, der kan hævde, at der ikke er nogen fare. Selvom der er en pore lige der, hvor det lækker, så kan koblingen være tæret flere steder, hvor det endnu ikke er brudt igennem. Det kan jo være papirstyndt rundt om........ Den eneste der ved det senere, er jo den der skifter koblingen.
Jeg har selv skiftet gamle lignende koblinger, der er gået tværs over, når man har løsnet dem.
Men enige kan vi være om, at de mineralaflejringer ikke opstår over en nat. Snarere flere år. Så nogen akut fare foreligger ikke.
Lånt fra Humortråden.

Staffans
Medlem
· Västernorrland
· 12 011 indlæg
Nej ikke aflejringerne men forbindelsen kan lige så godt være svækket på indersiden..........Jo det er kun en pore der lækker men det betyder jo ikke at det er en pore gennem 5mm uforstyrret materiale. Poren kan jo være opstået fordi det er for tyndt lige dér og en anelse tykkere andre steder så det ikke er gået igennem endnu.........
Klik her for at svare
