20,630 læst ·
20 svar
21k læst
20 svar
Varmgalvaniserede stålrør til rækværk?
Medlem
· västra götaland
· 1 017 indlæg
Nu mente jeg, at de ikke var blanke efter et stykke tid uden saltlaget skulle pudses væk med jævne mellemrum, næppe noget der har med materialekvaliteten at gøre. Der findes i øvrigt vejgelændere, der er ældre end dine bådgelændere, som er friske og de sidder i værre miljø.smurfen72 sagde:
Medlem
· Blekinge
· 12 271 indlæg
Det hele er spørgsmålet om, hvilken legering rustfri er fremstillet af. "Rustfrit" findes fra køkkenvaskkvalitet (dårlig) til syrefast og endnu bedre. Det er spørgsmålet om prisen og viden hos bestilleren.
Snyggt rækværk Thomas_Blekinge 
Hvad er dimensionen på rørene? Jeg er i tvivl mellem 17 eller 21 millimeters, jeg hælder dog til 17 - synes det bliver mere elegant. Dette monteres så i 70x70 trykimprægneret stolpe og overligger.
Ang. rustfrit så har vi på båden et antal A4 skruer med rustpletter på, broerne har varmforzinkede stag som er mere end 20 år gamle uden tegn på rust...
Hvad er dimensionen på rørene? Jeg er i tvivl mellem 17 eller 21 millimeters, jeg hælder dog til 17 - synes det bliver mere elegant. Dette monteres så i 70x70 trykimprægneret stolpe og overligger.
Ang. rustfrit så har vi på båden et antal A4 skruer med rustpletter på, broerne har varmforzinkede stag som er mere end 20 år gamle uden tegn på rust...
Medlem
· Blekinge
· 12 271 indlæg
Tak, mexi!
Man skal aldrig blande metaller i udsatte miljøer. Ganske vist har jeg rustfrie hatmøtrikker på mit varmforzinkede rækværk, men jeg ser dem som forbrug.
Man skal aldrig blande metaller i udsatte miljøer. Ganske vist har jeg rustfrie hatmøtrikker på mit varmforzinkede rækværk, men jeg ser dem som forbrug.
Hej Thomas, flot rækværk du har lavet.T Thomas_Blekinge sagde:
Jeg tænkte at lave noget tilsvarende, men med wire nederst og en fed overligger i teak.
Bare stolper der skrues i siden af dækket og i teaken.
Hvad tror du jeg skal bruge for dimension, vil fladstål som du ca. 70x10 mm kunne fungere?
Med venlig hilsen, Karl
Klik her for at svare