smurfen72 sagde:
Har rustfrie rækværk på båden og de er fra -97 og stadig friske, det havde de ikke været i galvaniseret. Vælger man den rette legering på rustfrit, holder de stort set evigt, men de bliver dyre, og nu kan Ts ikke lide udseendet på dem, så er det galvaniseret, der gælder.
Nu mente jeg, at de ikke var blanke efter et stykke tid uden saltlaget skulle pudses væk med jævne mellemrum, næppe noget der har med materialekvaliteten at gøre. Der findes i øvrigt vejgelændere, der er ældre end dine bådgelændere, som er friske og de sidder i værre miljø.

Det hele er spørgsmålet om, hvilken legering rustfri er fremstillet af. "Rustfrit" findes fra køkkenvaskkvalitet (dårlig) til syrefast og endnu bedre. Det er spørgsmålet om prisen og viden hos bestilleren.

Snyggt rækværk Thomas_Blekinge :thumbup:

Hvad er dimensionen på rørene? Jeg er i tvivl mellem 17 eller 21 millimeters, jeg hælder dog til 17 - synes det bliver mere elegant. Dette monteres så i 70x70 trykimprægneret stolpe og overligger.

Ang. rustfrit så har vi på båden et antal A4 skruer med rustpletter på, broerne har varmforzinkede stag som er mere end 20 år gamle uden tegn på rust...

Tak, mexi!
Man skal aldrig blande metaller i udsatte miljøer. Ganske vist har jeg rustfrie hatmøtrikker på mit varmforzinkede rækværk, men jeg ser dem som forbrug.

Å dimensionen på rören i dit rækværk så? ;)

T Thomas_Blekinge sagde:
Mitt räcke ser ut såhär (varmgalvat):
Hej Thomas, flot rækværk du har lavet.
Jeg tænkte at lave noget tilsvarende, men med wire nederst og en fed overligger i teak.
Bare stolper der skrues i siden af dækket og i teaken.
Hvad tror du jeg skal bruge for dimension, vil fladstål som du ca. 70x10 mm kunne fungere?
Med venlig hilsen, Karl

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.