Jeg skal udstyre stuen, som er 38 m2 stor, med varmeelementer og/eller gulvvarme under egeparketgulv. Jeg ved ikke, om jeg skal have både gulvvarme og varmeelementer?

Hvis jeg kun skal have varmeelementer, leder jeg efter flotte stilrene elementer med direktevirkende el. Jeg har set elementer af mærket Adax, men de er ikke specielt flotte. Jeg ved ikke, om de er lavet af metal? Er der nogen, der ved, om der findes andre mærker? Oljefyldte elementer er heller ikke flotte... Nogen med erfaringer, idéer eller lignende som har forslag?

Skal du lave om gulvene? En idé kan være at lægge vandbaseret gulvvarme, som du driver med en elpatron. Når du senere har mulighed for at tilslutte radiatorer eller mere gulvvarme, kan du anskaffe en varmekilde, som er billigere i drift (fx en luft-vand-varmepumpe).

Mere investering nu, men måske en vej ud af direkte el-junglen.

Hej, Jeg skal lave om gulvet, som lige nu er af letbeton, stuen er bygget ovenover pejsestuen. Gode forslag med vandbåren gulvvarme. Nogle mærker, der er gode?

LK eller Uponor plejer at blive set ofte, så det burde vel betyde, at de er OK i hvert fald.

Lige nu har jula rabat på en luft-vand-varmepumpe med inkluderet elpatron. 17 tusind skal de have for den. Det kunne måske være et alternativ til en elpanna med tanke på, at den er så billig. I hvert fald hvis du snart kan installere nogle radiatorer.

Mærket "Anslut" har et dårligt ry, så jeg ville ikke forvente den samme ydeevne fra denne pumpe som fra en pumpe, der koster det tredobbelte.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.