Hej
Nu har jeg virkelig brug for hjælp.
Jeg har sat min mand i gang med at lave en ny trappe!!!
Det er ikke verdens letteste opgave, men jeg vil virkelig gerne have en trappe ned til jordniveau.
Trappen skal bygges i en skråning - fra altan til jord.
Jeg har gjort nogle forsøg på zhitov, men jeg kan virkelig ikke få det til at hænge sammen.
Skal det ikke kunne lade sig gøre at lave en beregning, hvor jeg indtaster vangestykkets længde og derefter alle andre mål, som skal indtastes, og lade programmet bestemme antal trin og mål?
Åbningshøjde Y 2225
Længden på åbningen X 2650
Trappens bredde Z 110
Antal trin C ?
Plantrinets tykkelse W ?
Plantrinets udhæng F ?
Vangestykkernes tykkelse T 240
Nu har jeg virkelig brug for hjælp.
Jeg har sat min mand i gang med at lave en ny trappe!!!
Det er ikke verdens letteste opgave, men jeg vil virkelig gerne have en trappe ned til jordniveau.
Trappen skal bygges i en skråning - fra altan til jord.
Jeg har gjort nogle forsøg på zhitov, men jeg kan virkelig ikke få det til at hænge sammen.
Skal det ikke kunne lade sig gøre at lave en beregning, hvor jeg indtaster vangestykkets længde og derefter alle andre mål, som skal indtastes, og lade programmet bestemme antal trin og mål?
Åbningshøjde Y 2225
Længden på åbningen X 2650
Trappens bredde Z 110
Antal trin C ?
Plantrinets tykkelse W ?
Plantrinets udhæng F ?
Vangestykkernes tykkelse T 240
Hvad er zhitov, en slags software går jeg ud fra? Hvad er det du faktisk undrer over? En trappe er jo ikke så avanceret. Især ikke når det lyder, som om den er lige og udendørs?
Hej vectrex.
Ja zhitov er et program, som jeg har testet.
Resultatet jeg får af de mål, som jeg skriver ind, giver et vangstykke på 3700 mm
20 cm trinshøjde og 23,5 trin dybde
Hvis jeg skal have et vangstykke på 3700 mm, ender jeg på næste skråning.
Når jeg lægger mit vangstykke, hvor det skal ligge, er det 3200 mm.
Kan jeg ikke "bare" få en beregning lavet på mit mål 3200 mm?
Ja zhitov er et program, som jeg har testet.
Resultatet jeg får af de mål, som jeg skriver ind, giver et vangstykke på 3700 mm
20 cm trinshøjde og 23,5 trin dybde
Hvis jeg skal have et vangstykke på 3700 mm, ender jeg på næste skråning.
Når jeg lægger mit vangstykke, hvor det skal ligge, er det 3200 mm.
Kan jeg ikke "bare" få en beregning lavet på mit mål 3200 mm?
Det er stadig lidt uklart, hvad du faktisk undrer dig over. Derimod lyder det som om, at du har to faste punkter, som trappen skal gå mellem. Er det tilfældet, så er det jo længden og niveauforskellen, der må styre, også passer du trinene ind efter det.
Hej Lundin.
Jeg har fået styr på det, jeg tænkte mig om.....
Jeg skal fotografere og lægge op, når det er klart.
Jeg har fået styr på det, jeg tænkte mig om.....
Jeg skal fotografere og lægge op, når det er klart.
Klik her for at svare