Obs - vi anvendte engangsoverall, maske og korrekt filter.
Tror også vi gjorde den våd for at mindske evt. støv (mest mod støvlaget, der er opbygget over 60 år)
 
M martinpa sagde:
Ok, tak. Hvordan sad isoleringen der under træpanelet? Var den løs eller?
Jeg mener at huske, at den var relativt løst monteret bag panelet. Ikke som rørisolering, der var konstateret asbest.
 
Glasuld under panelen bare, men sidst men ikke mindst, et lignende stykke vejer sikkert 200 kg så vær forsigtig, det er en VVB og indeholder masser af kobberspiraler (nærmere 100 kg skrotpris ca. 75 kr kg) men det er et skidtjob at skrotte den, sort bliver det, overalt i det rum.
 
  • Synes
Dowser4711
  • Laddar…
T tobbe9012 sagde:
Vil huske at den var relativt løst monteret bag panelet. Ikke helt som rørisolering, der var konstateret asbest.
Ah. Kom på at firmaet stadig findes, sendte lige en email til dem. Skal blive sjovt at se, om de kan svare. Man synes næsten, de burde have en sådan forpligtelse, det er jo deres produkt!
 
M martinpa sagde:
Ah. Kom på att företaget fortfarande finns, skickade precis ett mejl till dem. Skal blive sjovt at se om de kan svare. Man synes næsten, at de burde have en sådan pligt, det er jo deres produkt!
Har aldrig set sådan med asbets i, bare glasuld som fandtes inden Rockwoll og Gullfiber kom.

EDIT men kan findes på rørbøjningerne hvis det er papir og gaskompress på dem.
 
J jonaserik sagde:
Glasuld under panelen bare, så men ikke mindst, et lignende stykke vejer sikkert 200 kg så vær forsigtig, det er en VVB og indeholder masser af kobberslanger (nærmere 100 kg skrotpris ca. 75 kr kg) men det er et møggøre at skrotte den, sort bliver det, overalt i det rum.
Ah! Jeg har ingen hastværk, den kan stå der i kælderen et stykke tid, indtil jeg har tid til at skille den ad. Tak for tipset om kobberet!
 
Nu er det jo gået 10 år siden, og isoleringen ligner andre tæpper fra samme årstal man er stødt på, dvs glasfiber som ovenfor nævnt.

Var også et bæst at slippe af med. Sendte den sammen med en koksovn. Blev palleløfter og lastbil. Heldigvis kunne den fås ud i jordniveau.
 
  • Synes
Dowser4711
  • Laddar…
T tobbe9012 sagde:
Nu er det jo gået 10 år siden, og isoleringen ligner andre måtter fra samme årti man er stødt på, dvs. glasfiber som ovenfor nævnt.

Var også et as at slippe af med. Sendte den sammen med en koxovn. Blev palleløfter og lastbil. Heldigvis kunne den fås ud i jordniveau.
Ja, føles lidt som om huset er bygget omkring den der! Kan ikke få den ud gennem nogen dør, så må skære den op en regnfuld dag.
 
  • Synes
tobbe9012
  • Laddar…
Nu efter påskeferien svarede Thermia direkte og gav beskeden attest ikke fandtes asbest i den!
 
  • Synes
tobbe9012
  • Laddar…
T tobbe9012 sagde:
Hele kedlen var isoleret med dette materiale...
[billede]
Hej!
Gammelt indlæg men er nu i færd med at tage min VVB fra hinanden. Blev det så sodet/sort som man talte om tidligere i tråden? Hvad var det, der sodede i så fald??
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.