Hej!

Jeg tænkte en dag, at jeg skulle male om i bryggerset, og til det hørte så at rive tapet ned og skrabe maling af:(

Desværre faldt der også en masse puds af, og 2 vægge måtte jeg starte helt forfra med, da de var i så dårlig stand.
Ja, så nu prøver jeg at lære at pudse vægge, hvilket går efter 2 vægge ret godt!

Men hvooordan skal jeg lettest jævne de første vægge?
Kan man slibe, eller er det bare at pudse på ny??
Har brugt pudsemørtel på 1 (snart 2) væg og murermørtel på 2 vægge,

Slibe puds er svært og bliver sjældent rigtig godt. Køb i stedet 1mm Pudsbrug C og anvend det tyndt (3-5mm) med et stålbræt, lad det tørre i omkring 30-60 minutter og fil derefter overfladerne med et let fugtet filtebræt, så de bliver glatte og fine.

S
Magdalena Koch sagde:
Hej!

Jeg tænkte en dag, at jeg skulle male om i bryggerset, og det indebar så at rive tapeter ned og skrabe maling af:(

Desværre faldt også en masse puds af, og 2 vægge måtte jeg begynde helt forfra med, da de var i så dårlig stand.
Ja, så nu prøver jeg at lære mig at pudse vægge, hvilket går efter 2 vægge ret godt!

Men hvordan skal jeg lettest udjævne de første vægge?
Kan man slibe, eller er det bare at pudse igen??
Har brugt pudsemørtel på 1 (snart 2) væg og murermørtel på 2 vægge,
murermørtel når du skal pudse?

Tak;)
Har jo de der prylar men det blev så dårligt:( men må lægge på et nyt lag og så vente og bruge filtbrätten..
Skal jeg have sådan en med skum under?

Største missen er nok, at jeg ikke fik filtbrätten til at fungere (eller forstå, hvordan man skulle gøre det rigtigt)

Jepp;) eller nja;)
Det er væggene, som jeg måtte gå ned til grunden på... Så der bruger jeg murbruk;)

• Synes
1
  • Laddar…
Magdalena Koch sagde:
Tak;)
Har jo de der ting, men det blev så dårligt:( men må lægge et nyt lag på og så vente og bruge filtbrædder..
Må jeg have en sådan med skum under?

Den største fejl er nok, at jeg ikke fik filtbrædderne til at fungere (eller forstod, hvordan man skulle gøre det rigtigt)
Vigtigt at det er 1mm fraktion på C-brugen. Filtbrædderne med skum fungerer godt, det hvide finporige skum er bedst. Filtbrædtet lægger du i en spand med vand nogle minutter inden du begynder, så trækker du vandet af på spandens kant. Den skal kun være let fugtet, må ikke dryppe. Så laver du cirkelformede bevægelser med let tryk på pudsen. Føles det som om pudsen griser eller vil falde ned, skal den hærde lidt længere, inden du begynder. Giver filtbrædtet ingen effekt overhovedet, har du ventet for længe.

S
stål om du skal have det helt glat

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.