Har i en tidligere tråd spurgt efter råd vedrørende min renovering af gangen. Nu er jeg kommet et skridt videre og tænkte, at eftersom det handler om andre ting, vil jeg starte en ny tråd.

Er i gang med at renovere gangen og skal fjerne et element og erstatte det med vandbaseret gulvvarme, ca. 10kvm.

Gulvet hælder en smule på den længste del og skal rettes op, samt at jeg skal sætte flere bjælker for et tættere cc-mål? Jeg skal lægge klinker ovenpå.

Spørgsmålet er, hvordan fastgør jeg de nye bjælker i bjælkelaget/betongulvet?

Da jeg rettede et andet rum, lagde jeg bare bjælkerne med trækiler under mod betonen, hvilket ikke blev godt, for nu klonker det rigtig meget på stedet på gulvet, når man går.

Vil gerne undgå det i gangen, har set at nogle gulvstrøer er støbt i betongulvet? Huset er fra 1943 og er etplans med kælder.

Skulle virkelig have brug for nogle tips og idéer, revet det gamle plankegulv op i dag og kommet ned til bjælkelaget.
Ingen bjælke er den anden lig, og pladen er ujævn overalt, at tilføje tilø cc30 føles svært!

D09
Billede? :)

Håber de er til nogen nytte

image.jpeg

image.jpg

Senest redigeret:
D09
Overvejet at flytte gulvet? Bør sluge eventuelle forkerte hældninger og blive stumt

Rediger

Er kun amatør på sådan noget, men hvordan ville det fungere at rive bjælkelaget ud. Mål en linje som er i vater. Støb op klodser eller bærejern, så du kommer i linje.

I med nyt træ samt kortlinger, så du kommer i vater.

Senest redigeret:
  • Synes
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 sagde:
...
I med nyt virke samt kortlingar så kommer du i vater.
Holder med til 110%
Der er jo træ at hænge bjælkesko og gulvreglar i på begge sider.
Og derefter kan man lægge en trossbotten, så der bliver et par cm luft under til ventilation,
og derefter rigeligt med isolering.

(Eller er det bedre at støbe igen helt. Men isoleringen da?)

Sjovt i hvert fald med gamle huse :)

Eller så støber du med eps og flyder ind gulvvarmen. Helt stumt og plant. Eps er ret dyrt, men 10kvm er jo en begrænset overflade.

• Synes
-RB-
  • Laddar…
Tak for jeres svar!
Er støbning virkelig en god idé? Føles som om det ville blive meget tungt, og hvordan klarer konstruktionen det? Glemte måske at nævne, at der er kælder under.

At lægge nyt træ føles nærmest, men at fastgøre det hele, så det bliver rigtig stift, er problemet. Nogle steder ville bjælkesko fungere, men ikke overalt pga. niveauforskellen i platan.

EPS vejer næsten ingenting, det er mest "frigolit" kugler, så det er faktisk isolering. Meget nemt at bruge.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.