Hej! Nu skal jeg pudse min kældervæg, vi har lige købt huset, og den tidligere ejer har kun slået almindelig spartelmasse, renoveringstapet samt maling på betonen, hvilket har forårsaget, at fugten er blevet tilbage. Huset er desuden drænet. Nu har jeg revet og slået al gammel spartelmasse og løstsiddende mørtel, beton væk. Hvordan skal jeg gøre nu? Jeg skal jo have noget fyldmasse at lægge i, inden jeg starter selve pudsningen. Jeg overvejer at bruge kalkpuds som det yderste lag. Men hvad skal jeg fylde ud med før selve pudsningen? Fordele/ulemper ved forskellige mærker på puds? Tips og tricks? Kom gerne med idéer om puds/mørtel, der egner sig godt i kældermiljø.

• Kældervæg med afskallet puds og løstsiddende betonrester, værktøj på trappe ved renoveringsprojekt.
  • Afskallet kældervæg med synlig beton og afskallet maling, omgivet af nedfaldet puds og værktøj på trappen.
  • Billedet viser en k kældertrappe med afskallet tapet og afsløret mur, omgivet af farverige kroge på væggen.
  • Kældertrappe med nedslidt pusset væg og afskalet maling, afslører rå beton og ujævn overflade, forberedt til renovering. Farverige knagerække øverst.
det vigtige er, at det kan ånde almindelig kalkmørtel går fint det går fint at male, men man skal ikke bruge tapet eller spartelmasse på

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.