Hej!

Jeg skal rive gildestuen ned. Jeg tænkte på at pudse væggene nede i kælderen, hvilken puds tåler mest fugt? Ville almindelig Puds B fungere?

Ville det være muligt at bestille hvidfarvet puds, så man undgår at male? Eller ville det være billigere med silikatfarve ovenpå?

Jeg ønsker jo ikke, at det falder af efter et år, eller er der andre alternativer?

Har du fugt i væggen skal du jo begynde med det problem, ikke effekten af det.

Man bruger ikke hvidfarvet puds uden det er silikat der gælder.

• Synes
Ernfrid
  • Laddar…
Ja altså det lugter virkelig af kælder, gætter på at der er skimmel i isoleringen, så jeg vil gerne have fjernet hele pejsestuen så hurtigt som muligt.

Jeg kunne begynde med nedrivning, fjerne trægulvet og alt andet. Derefter kan jeg lade væggene være bare, indtil jeg ved, om væggene er tørre nok og omdræne, hvis det skulle være nødvendigt. Jeg ved ikke, hvordan det ser ud der bagved lige nu. At jeg lader væggen være bar helt enkelt, den er måske allerede pudset, ingen anelse.

Men fugt fra pladen vil der jo altid være, så i hvert fald den nederste del af væggen vil mere eller mindre være ramt af fugt.

Under trægulvet er der sand og groftrevet plade. Kan man støbe på den eksisterende plade, så gulvet bliver glattere? Tænkte på at lægge nålefilttæppe over bagefter, tror klinker bliver for koldt.

Ja, begynd at rive ned og se hvordan det ser ud. Selv får jeg kuldegysninger af opregulerede kældre, så du tænker jo rigtigt her.

• Synes
Ernfrid
  • Laddar…
Samme her med hensyn til opreguleret kælder, vil bare have det væk så hurtigt som muligt.

Fulkemisten
Nålefilt burde fungere at lægge direkte på pladen vel? Hvor ujævn kan den være? Ellers er det vel flydespartelmasse der gælder. Er det enkelte store huller kan man fylde op med finbeton.

• Synes
Ernfrid
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten sagde:
Nålfilt burde fungere at lægge direkte på pladen, ikke? Hvor ujævn kan den være? Ellers er det vel flydespartelmasse der gælder. Er det enkelte store huller kan man fylde op med finbeton.
Jeg ved ikke hvor glat den er, men ifølge udsagnet skal den være "grovriven", så jeg må håbe den er tilstrækkelig glat til tæppe.

Fulkemisten
Jo men altså grovrevet betonoverflade betyder jo oftest, at den er sådan ru, så man ikke glider på den ved vådt vejr. Den er sandsynligvis også jævn, men som du siger, så ved man jo ikke, før man ser den.

• Synes
Ernfrid
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.