Jeg laver hobbyarbejde i kælderen og frisker op. Har flere steder, hvor der tidligere har siddet stikkontakter og andet på væggene. Hvad skal man bruge for at fikse det? En eller anden form for mørtel eller puds? Spartelmasse er jo ikke rigtigt, så meget forstår jeg!

• Vægbillede af kælder med gammelt stikkontakt hul og synlig markering for reparation.
Køb i stedet en sæk pudsemørtel B eller C. Den koster ca. 50 kr for 20 kg i stedet for husfixet ovenfor, som koster 189 kr for 2.5 kg.
Bland det du har brug for.

• Synes
kest
  • Laddar…
-RB- -RB- sagde:
Men køb en sæk pudsebrug B eller C i stedet. Den koster ca. 50 kr for 20 kg i stedet for husfixet ovenfor, som koster 189 kr for 2.5 kg.
Bland det du har brug for.
Hvad er forskellen på B og C?

B
C Corsair sagde:
Hvad er forskellen på B og C?
er lidt hårdere, mere cement i blandingen. evt. måske du skal købe KC mørtel i stedet for B eller C

B er lidt hårdere end C. (Indeholder mere cement i forhold til mængden af kalk.)
Hvis dit hus er gammelt, kan det endda være en ren kalkmørtel, som er meget porøs. Men det ser ikke sådan ud på dit billede, synes jeg. Gammel kalkmørtel kan man smuldre med fingrene.

Låner tråden. Hvad er bedst til at fylde ud og erstatte store, grove segmenter af letbeton?

Det kommer an på hvor store huller du har.

Jeg har anvendt C-bruk i min kælder til det samme.
Fungerer godt, og glem ikke at forvande og plastre, hvis du vil have det til at hæfte perfekt.

MathiasS MathiasS sagde:
Det afhænger af, hvor store huller du har.
Store.

• Murstensvæg med en hammer, der er indsat mellem fugerne, viser murværksarbejde eller renovering.
Ok, så er de fleste pudsmørtler en dårlig idé. Det virker, men du skal lægge rigtig mange lag.

Jeg ville blande grovbeton og fylde hullerne med, derefter pudse når væggen er genoprettet.

Om der er større huller i en muret væg, så ville jeg hugge ud og mure nye sten ind.

MathiasS MathiasS sagde:
Ok, så er de fleste pudsprodukter en dårlig idé. Det fungerer, men du skal lægge meget mange lag.

Jeg ville blande grovbeton og fylde hullerne med, derefter puds når væggen er genoprettet.
Det er en tanke jeg også har haft, men jeg har hørt, at det er forkert at reparere med hårdt materiale på blødt materiale. Sandt eller falsk, godt spørgsmål.

Ja når man pudser stemmer det nok. Er man reparerer store huller ved jeg ikke om det spiller nogen rolle....

MathiasS MathiasS sagde:
Ja når man pudser stemmer det nok. Er man laver store huller ved ikke faen om det spiller nogen rolle....
Jeg kører fanemig på det. Tror at jeg kører på ordentligt og bruger rigeligt og sparsomt vandblandet B, efter at jeg har primeat.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.