Hej,
Jeg har et par huller i min kældervæg, som jeg har brug for at fylde ud for derefter at male, se billede.

Jeg tænkte at bruge beton. Er det det rigtige valg, eller skal jeg bruge noget andet?

Tak!

/L

Hul i en kældervæg med rør og en ventil, som skal fyldes og males.
 
janwide
Hvad gælder for den type af forbindelse, du har i væggen. Eller er det en bøjle? Er den/det ok at støbe ind?
Beton fungerer vel godt, eller skal du lave en form for muring. Betonen kan jo være lidt tricky at få til at blive liggende, så du får en pæn overflade. Måske først beton og så puds på det?

Flere spørgsmål end svar, men tænkte, at du må få gang i tråden ;)
 
janwide janwide sagde:
Hvad gælder for den type af forbindelse du har i væggen. Eller er det et bockstöd? Er den/det ok at støbe ind?
Beton fungerer vel godt eller skal du lave nogen form for muring. Betonen kan jo være lidt tricky at få til at blive siddende, så du får en pæn overflade. Måske først beton og derefter puds på det?

Flere spørgsmål end svar, men tænkte at du måtte få gang i tråden ;)
Tak for hjælpen med at komme i gang og for svaret!

Det er bare et støtte, så ingen samlinger bliver indstøbt. Satser på beton så!
 
janwide
Ja, kør på beton. Bland lidt vand i, så den ikke bliver flydende. Jeg ville spare nogle mm yderst, som jeg ville spartle med almindeligt sandspartel. Så bliver det lettere at få en flot overflade. Lettere at spartle ud og også let at slibe.
 
janwide janwide sagde:
Ja, kør på beton. Blande i lidt vand så den ikke bliver flydende. Jeg ville spare nogle mm yderst som jeg ville spartle med almindelig sandspartel. Så bliver det lettere at få en pæn overflade. Lettere at spartle ud og også let at slibe.
Godt tip, tak!

Er det okay med sandspartel, selvom det er på en kældervæg? Godt nok drænet.
 
janwide
Måske ikke sandspartel i kælderen. Men ville alligevel lægge overfladelaget efterfølgende. Pudsemørtel fungerer godt.
 
L lantzen sagde:
Gode tips, tak!

Okay med sandspartel, selvom det er på en kældervæg? Godt nok drænet.
Brug f.eks. Weber 318 som er en rotmørtel, der tørrer hurtigt. Så kan du pudse 1-2 dage efter støbning. Derefter pudser du med kalkmørtel, da det er i kælderen. Held og lykke!
 
@janwide & @ByggPlankan - Tak for jeres svar. Snakkede med en nabo som har gjort det samme. Han mente, at bygherrene havde brugt noget slags spartelmasse for at fylde hans huller. Han vidste dog ikke, hvilken slags. Noget I kender til?
/L
 
Besluttede mig for at fylde hullet med beton. Det virkede fint. Dumt spørgsmål måske, men hvor længe skal jeg vente, før jeg lægger på puds.

Dybden på hullet var ca. 5-10 cm.

Og er det nødvendigt at net så små områder?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.