Hej!

Er ikke ekspert på dette med størrelsen på makadam, men jeg har brug for en del til min garageindkørsel og også til at have under en liggende terrasse, som jeg skal opføre. Er det muligt at bruge samme makadam, eller vil jeg have brug for to forskellige? Jeg har set på nogle størrelser på http://www.ballastsverige.se/sv/Vara-produkter/Makadam/ og har set, at 8/16 samt 11/16 fungerer godt til garageplaner, men hvad bør jeg bruge for også at kunne komplementere med mit terrassebyggeri?

Liggende terrasse, er ikke alle det? ;)

8/16 eller 11/16 spiller ingen rolle, tag det som er billigst. Under terrassen er det vigtigt, at du har ukrudtsdug under makadamen dog.

På garageindkørslen kan det være en fordel at bruge singel (makadam er et knust produkt med skarpe kanter) eftersom den består af sten fra naturgrus, som er naturligt afrundet og dermed betydeligt mere behagelig at gå barfodet på.

Under terrassen spiller det ingen rolle, hvad du bruger.

Held og lykke!

Til garageindkørsel ville jeg foretrække 0-18 som øverste lag for at få en hård overflade, der er nemmere at skovle...

Tak så meget for svarene! Gav mig ordentligt med svar, så nu ved jeg, hvordan jeg skal gå videre :)

Dog et spørgsmål, hvor meget makadam skal der cirka til? Terrassen, jeg vil bygge, vil nok være omkring 15-20 kvm. Garageindkørslen er nok på samme mål og skal bare have et fint lag over det gamle.

Senest redigeret:
Det er nok at lægge 2-3 cm, regn med 3 for en sikkerheds skyld. 40 kvm x 0,03 = 1,2 kubik. Densitet 1,6 ton/kbm betyder, at du har brug for ca. 2 ton. Det klarer du nemt med 2-3 ture til grusgraven med trailer, der plejer at være enhedspris for en trailer. Det bliver sandsynligvis 500-1000 kr dyrere, hvis du bestiller med lastbil.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.