wildeside
Hvilket lim skal man vælge for at lime fast gulvregel mod beton indendørs?
 
wildeside wildeside sagde:
Hvilket lim skal man vælge for at lime gulvregel mod beton indendørs?
Ikke godt med træ mod beton.
Skaff en metal skinne i stedet og lim med noget montagelim.
 
Pl600 fungerer uden problemer både til beton og tegl, det har jeg brugt og sidder meget fast efter at det er hærdet.
 
  • Synes
wildeside
  • Laddar…
wildeside
S Stensson11 sagde:
Ikke godt at have træ mod beton.
Skaff en metalskinne i stedet og lim med noget montagelim.
Nu var spørgsmålet ikke om det var godt eller ej! Men giver et svar alligevel.
Jorden blev fyldt op med 1,5 meter stenmateriale, inden pladen blev støbt.
Der er blevet tapet en plast på betonen, som har siddet der et år uden tegn på fugt, så jeg tror, det er ganske risikofrit at lime træreglen direkte mod betonen.
 
  • Synes
Intet
  • Laddar…
wildeside
Denniis Denniis sagde:
Pl600 fungerer uden problemer både til beton og tegl, det har jeg brugt, og det sidder meget hårdt efter at det er hærdet.
Læste lidt om PL600, føles som det rette lim.
Okey åbningstid = 10 min, så man når at smøre limmet ud, montere reglen og sætte i spænd, inden limmet er hærdet.
 
wildeside wildeside sagde:
Nu var ikke spørgsmålet, om det var godt eller ej! Men giver et svar alligevel.
Jorden blev fyldt op med 1,5 meter stenmateriale, inden pladen blev støbt.
Der er blevet tapet en plastik på betonen, som har siddet der et år uden tegn på fugt, så jeg tror, det er ret risikofrit at lime træreglen direkte mod betonen.
Iofs. Ved ikke hvorfor jeg gør mig umage😀
 
wildeside
S Stensson11 sagde:
Iofs. Ved ikke hvorfor jeg gør mig besvær😀
Det ved jeg heller ikke!
Jeg spurgte efter hvilket lim der var godt, og du svarer "montagelim", det forstår jeg godt, men hvilken af alle alternativer skal man vælge?
Pladeskinne eller ej spurgte jeg ikke om.😉
 
wildeside wildeside sagde:
Plåtskena eller inte spurgte jeg ikke om.
Hvilken held du da havde, at nogen alligevel gad give et alment godt svar.
 
wildeside
Alfredo Alfredo sagde:
Hvilken held du da havde, at nogen alligevel orkede at give et alment godt svar.
Jeg er meget taknemmelig for, at jeg får svar og information om sådant, jeg ikke engang har spurgt om!
Det hjælper mig virkelig meget i at løse mit spørgsmål om, hvilket lim der anbefales med svaret at anvende plåtskena.😂
 
wildeside wildeside sagde:
Det hjælper mig virkelig meget
Det kan hjælpe andre, hvilket er hovedformålet med forummet.
 
  • Synes
Mattias Eriksson5405 og 5 andre
  • Laddar…
wildeside
Alfredo Alfredo sagde:
Det kan hjælpe andre, hvilket er hovedformålet med forummet.
😂😂😂😂
Er forumets hovedformål at hjælpe andre, når man starter en tråd og spørger om sine overvejelser?
Troede i min enfoldighed, at jeg stiller et spørgsmål for at få svar på det, jeg spørger om, og ikke hjælpe andre med svar på noget, jeg ikke spurgte om.

Men fortsætter i den ånd da, her kommer et tip til i emnet, men som ikke besvarer mit spørgsmål.
Brug metalspigplug 5x22 til metalskinnen, så slipper man for at lime.

 
En sølvfarvet betonstift til fastgørelse i beton, som diskuteret i et gør-det-selv byggeindlæg om spik og limprodukter.
Dette er en god søm til at fastgøre ting i beton.
Når jeg stiller et spørgsmål, føler jeg mig egoistisk og vil bare vide det rigtige svar, men når jeg læser andre spørgsmål og svar, er der altid noget at lære.
Jeg må alligevel godt lide den åbenhed.

PL400 findes det ikke længere?
En ven tømte et halvfuldt rør PL400 ned i en halvfuld oliebeholder, senere på ugen, da der skulle ryddes op og olien hældes på det rette sted, så sad PL400 fast i bunden af oliebeholderen og måtte brækkes løs.
Men PL600 lyder jo som en endnu bedre efterfølger :-)
/Workingclasshero
 
wildeside
Workingclasshero Workingclasshero sagde:
[billede]
Dette er en rar søm at fastgøre ting med i beton.
Når jeg stiller et spørgsmål, føler jeg mig egoistisk og vil bare vide det rigtige svar, men når jeg læser andre spørgsmål og svar, er der altid noget at lære.
Jeg må alligevel kunne lide den åbenhed.

PL400 findes det ikke længere?
En kammerat tømte en halvfuld tube PL400 ned i et halvfyldt oliebakker, senere på ugen da det skulle gøres rent og olien hældes på det tilsigtede sted, sad PL400 fast i bunden af oliebakken og måtte fjernes med et brækjern.
Men PL600 lyder jo som det er en endnu bedre efterfølger :)
/Workingclasshero
Jeg har ikke noget imod, at man tilføjer information om emnet, men jeg forventer, at man har relevant information som svar på spørgsmålet, der stilles i tråden.
 
Hvad er forskellen på PL 400 og 600? Har aldrig forstået det.
 
wildeside
Intet Intet sagde:
Hvad er forskellen på PL 400 og 600? Har aldrig forstået det.
PL400
Perfekt er udviklet til de fleste forekommende byggematerialer, hvor der stilles høje krav til miljø, slutstyrke og nem påføring.
PL400 Perfekt er et moderne elastisk og vejrtåligt konstruktionslim baseret på SP-polymer-teknik, som ved hjælp af luftens fugt hærder til en stærk, fleksibel og bevægelsesoptagende limfuge.

Anvendelsesområde​

Til indendørs & udendørs brug, især på træ, gipsplader, metal, byggeplader, paneler, glas, keramik.
Produktegenskaber
  • Ekstrem initialstyrke for tilsvarende produkt
  • Hurtighærdende
  • Elastisk
  • Høj mekanisk styrke
  • Fri for Isocyanat, ftalater og opløsningsmidler
  • Lave emissioner, EC1+.
  • Kan anvendes ved lavere temperaturer ned til -15°C.
PL600
Vandbaseret lim med en initial hurtig klæbeevne, der gør det muligt at lime genstande direkte på væg uden støttefiksering. Styrken på limfugen øges med tiden.

Anvendelsesområde​

Til limning og opsætning af lægter, lister, karme, paneler, pladematerialer, beslag, ventilationshætter, keramiske fliser (ikke i vådrum), hylder, skabe mm indendørs af / mod: Træ, MDF, gips, kork, celleplast, PVC, plastik (prøv først), plade, aluminium, messing, kobber, glasfiber, tegl, sten, puds, beton.
Produktegenskaber
  • Binder direkte
  • Binder på fugtige overflader
  • Udfyldende
  • Lugt- og opløsningsmiddelfri
  • Overmalbar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.