Hej
Jeg er i gang med at planlægge et attefallshus, som skal bruges som udestue, typisk indglasset terrasse. Udenfor kommer jeg til at have en almindelig terrasse med et SPA-bad. Der er altså en vis risiko for, at der kan trænge lidt vand ind på gulvet i huset. Jeg vil have isolering i både tag, vægge og gulv i huset, men spørgsmålet er, hvordan jeg skal konstruere gulvet? Havde først tænkt at bruge samme komposit-trall inde som ude, men da den ikke er tæt, kan snavs og vand eventuelt falde/løbe i sprækkerne ned til undergulvet. Desuden vil celleplastisolationen også være synlig i sprækkerne. Hvad er den bedste belægning, og hvad gør man med bygningsplast under gulvet?
Jeg er i gang med at planlægge et attefallshus, som skal bruges som udestue, typisk indglasset terrasse. Udenfor kommer jeg til at have en almindelig terrasse med et SPA-bad. Der er altså en vis risiko for, at der kan trænge lidt vand ind på gulvet i huset. Jeg vil have isolering i både tag, vægge og gulv i huset, men spørgsmålet er, hvordan jeg skal konstruere gulvet? Havde først tænkt at bruge samme komposit-trall inde som ude, men da den ikke er tæt, kan snavs og vand eventuelt falde/løbe i sprækkerne ned til undergulvet. Desuden vil celleplastisolationen også være synlig i sprækkerne. Hvad er den bedste belægning, og hvad gør man med bygningsplast under gulvet?
Hvor store mellemrum skal du have i terrassebrædderne? Et alternativ til at celleplasten måske kunne ses lidt mindre, er hvis du havde lagt en slags dug over, en mørk vindpap eller noget.
Du siger, at det ikke er tæt angående terrassebrædderne.
Jeg mistænker, at du henviser til de mellemrum, der opstår mellem glasskinnen og terrassebrædderne (ret mig, hvis jeg tager fejl), men en løsning der kunne i så fald være at tætne i mellemrummene, der findes forskellige alternativer.
Tætningsmasse eller lignende?
Du siger, at det ikke er tæt angående terrassebrædderne.
Jeg mistænker, at du henviser til de mellemrum, der opstår mellem glasskinnen og terrassebrædderne (ret mig, hvis jeg tager fejl), men en løsning der kunne i så fald være at tætne i mellemrummene, der findes forskellige alternativer.
Tætningsmasse eller lignende?
Ja, dels der men komposittrallen er jo et yderst bevægeligt materiale så der vil altid være et par mm mellemrum mellem brædderne også. Det er måske en bedre løsning at lægge et almindeligt gulv i stedet?
Klik her for at svare