Byggede for 11 år siden et hus med snedkerarbejde på veranda og balkon. Træet jeg brugte var af for dårlig kvalitet og er begyndt at rådne på balkonrækværket og skal laves om.
Dengang brugte jeg en boremaskine og en stiksav af god model. Jeg synes dog, at resultaterne ikke blev så jævne og symmetriske, som jeg ønskede på grund af, at det er svært at få præcision, når man bruger elstiksav i fri hånd.
Nogen der har tips om gode værktøjer til dette arbejde og hvor man finder godt træ.
Thord .
Norrland er jo en god del af Sverige, men lidt langt for mig at tage for at hente brædder. Er der nogen, der har styr på en god forhandler i Stockholmsområdet?
Tag med fugtmåler, tjek tætte årringe, vælg hver planke individuelt. Vælg lavprisbrædtgårde fra med det samme. Spild ikke tid der.
Værktøj? Måske håndoverfræser med kopieringsfunktion. Min søn bruger 80 % af tiden på at fremstille gode skabeloner/støttelister/forlæg inden han tager fræseren frem for alvor.
Tack för tipsen. Ska kolla det där med handöverfräs.
Mäktigt att göra det på fri hand med borr och såg! Jag har en CNC-maskin och har funderat på att göra snickarglädje med den, lite fusk kanske men det blir garanterat likadant varje gång i alla fall!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.