Skal købe panelbrædder til mit byggeri og undrer mig lidt over, hvordan jeg skal tænke omkring valget af længden på brædderne.
Panelet skal være 22x120 og monteres liggende.
Sådan her spontant har jeg tænkt at købe 4800mm lange brædder, så bliver den skarpede længde 90cm, og det burde vel se ret ok ud? Nogle input?
 
Hvis hele længden er 5700, havde jeg overvejet at bestille netop den længde.
 
  • Synes
JF.
  • Laddar…
S sblixten sagde:
Hvis hele længden er 5700, havde jeg overvejet at bestille netop den længde.
Den længde har de ikke på hylden på bræddebaren.
 
Forskyd samlingerne, så du ikke får en generalsamling, resultatet bliver meget pænere da. Så når du har sømmet din 90 cm stykke op, så starter du med spillet fra samme bræt. Så bliver næste samling 180 cm osv.
 
  • Synes
JF.
  • Laddar…
Bliver vel ikke ret mange, der bliver fuld længde? Tænker på vinduer osv.
Er panelet endesamlet?
Min var det, jeg limede 10 cm på hver side af samlingen og endesamlingen, rigtig eller forkert ved jeg ikke 🙂
 
  • Synes
JF.
  • Laddar…
A Albans doktor sagde:
Forskyd samlingerne, så du ikke får en generalsamling, resultatet bliver meget pænere da. Så når du har sømmet op din 90 cm stykke, så starter du med spildet fra samme bræt. Så bliver næste samling 180 cm osv.
Utroligt vigtigt at gøre på denne måde, så samlingerne spreder sig over hele overfladen. Endnu bedre bliver det, hvis alle brædder ikke er lige lange fra starten, så al symmetri i samlingerne forsvinder.....
 
  • Synes
nino
  • Laddar…
nino nino sagde:
Bliver vel ikke mange, der bliver fuld længde? Tænker på vinduer osv.
Er panelet endestykket?
Min var det, jeg limmede 10cm på hver side af samlingen og endestykket, rigtigt eller forkert ved jeg ikke 🙂
Er et skur så der er kun to vinduer, et på gavlen og et på den ene langside. Desværre havde de ikke endestykket, jeg spurgte efter det da det mindsker spild 🙂
 
  • Synes
nino
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.