Hej,
Skal til at købe et 200 kvm hus hvor væggene er begyndt at give efter, dvs hvis du ser på facaden rundt omkring er den bølget.
Tidligere ejer har sat stålwirer som går tværs igennem hele huset for at stabilisere det hele..
Er i tvivl om hvordan man skal renovere væggene på den rigtige måde uden at rive hele huset ned.
Tips?
Skal til at købe et 200 kvm hus hvor væggene er begyndt at give efter, dvs hvis du ser på facaden rundt omkring er den bølget.
Tidligere ejer har sat stålwirer som går tværs igennem hele huset for at stabilisere det hele..
Er i tvivl om hvordan man skal renovere væggene på den rigtige måde uden at rive hele huset ned.
Tips?
Hvad er det for en type vægge? Hvorfor er de ikke stabile?
Ja, jeg måske er ved at tage mig vand over hovedet... Sådan her ser det ud inde...
Det skal tilføjes, at taget buer indad, gammelt eternittag, og fundamentet er nok heller ikke det bedste..
Så det måske er et nedrivningsobjekt...
I ser wirerne tværs over. Kigger man på facaden udefra, så er den bølget, så at sige.
Her er linket til annoncen i hvert fald: https://www.svenskfast.se/fritidshus/gotland/gotland/romakloster/snickaregatan-11/226060
Jeg måske trækker mig, hehe.
Det skal tilføjes, at taget buer indad, gammelt eternittag, og fundamentet er nok heller ikke det bedste..
Så det måske er et nedrivningsobjekt...
I ser wirerne tværs over. Kigger man på facaden udefra, så er den bølget, så at sige.
Her er linket til annoncen i hvert fald: https://www.svenskfast.se/fritidshus/gotland/gotland/romakloster/snickaregatan-11/226060
Jeg måske trækker mig, hehe.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 indlæg
Ser jo ud som om tagspærene er ved at give sig og trykker væggene ud.
Kablarna fungerer som hanebånd.
Hvis du kigger på tagryggen udenfor, svajer den i midten?
Trækstænger ser man f.eks. i halvgamle kirker netop for at væggene ikke skal trykkes ud.
Kablarna fungerer som hanebånd.
Hvis du kigger på tagryggen udenfor, svajer den i midten?
Trækstænger ser man f.eks. i halvgamle kirker netop for at væggene ikke skal trykkes ud.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 indlæg
Det forekommer, at wirer bruges på den måde. Her ser de ud til at sidde for spredt, det burde være en wire per tagstolpe, tagstolper sidder ofte med cc 120,
Så kunne det være, men når man ser på facaden udvendigt, så bemærker man, at den er bølget, dvs. trykkes lidt ind der, hvor wirerne går.S Strontus sagde:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 indlæg
Dragstagene i en eller anden form må nok blive, ingen vægkonstruktion holder, hvis spær får mulighed for at trykke væggene ud.
Fjerner du stagene, skal du bygge en støttevæg vinkelret mod facaden, som findes på ældre kirker.
Protte
Fjerner du stagene, skal du bygge en støttevæg vinkelret mod facaden, som findes på ældre kirker.
Protte
Hvis du skal bygge om til lejligheder, vil det nok alligevel blive tale om at rive ned til skeletniveau for at bygge nye brandceller osv., det plejer at være svært bare at bygge på gammelt, når man skal opfylde moderne standard. Så kablerne er nok det mindste problem.